Koers Dalasi??

Weet er iemand mij te vertellen of het waar is dat de Dalasi in waarde is gedaald. Dit alles op last van de President Jammeh aldaar. Je kunt nu minder Dalasi’s krijgen voor onze euro.
Misschien kan Erwin er iets over vertellen

Ja helaas is dat waar. De laatste zondag dat wij er waren waren de kantoren dicht en de volgende dag kreeg je 10 dalasi minder…
van 1_43 naar 1-36 heel jammer maar meneer had geld nodig :wink:

Als de Dalasi in waarde gedaald is,betekent het dat je MEER Dalasis krijgt voor 1 Euro.
De koers van vandaag 23-10-2012 geeft 44,30 Dalasi voor 1 Euro. Naar mijn mening kan je dus meer met je Dalasis kopen als voorheen. Hierbij een link naar de wisselkoers van de Dalasi naar Euro :

1 like

Waarschijnlijk is dat niet correct. Wij kregen voor iedere euro 44 dalasi dus konden meer uitgeven in dalasi voor een euro. Nu krijg de 36 dalasi voor een euro dus kun je minder dalasi uitgeven.

Maakt op zich niet heel veel uit natuurlijk maar de prijzen zijn gelijk gebleven dus als je een gerecht besteld van 440 dalasi was dat voor ons tien euro en voor jou meer. Maar in verhouding blijft het natuurlijk goedkoop. Voor 440 per gerecht hebben wij trouwens nooit gegeten hoor!! lunch voor 180 bijvoorbeeld, heb je heel veel keuze. Ook bij diner bleven wij altijd ruim onder de 400 pp. En dan kon je eigenlijk alles kiezen.

Coinmill geeft inderdaad een onjuiste koers aan. De berichten kloppen. Voor een euro krijg je nu plm. tien dalasi minder helaas.
De president denkt zo meer geld binnen te halen, maar vermoedelijk heeft het een averechts effect.

Maar ach, net als Jose ook zegt, zelfs bij deze (ongunstige) koers blijf je goedkoop uit eten gaan en goedkoop een biertje drinken op het strand onder de Gambiaanse zon :zon02:
Ik kreeg overigens in 2007 slechts 25 dalasi voor een euro. Daarbij vergeleken is 34 tot 36 dalasi nog helemaal zo slecht niet, toch!?
Hopelijk komt er genoeg weerstand en stijgt de koers weer snel naar de 40 dalasi.

De wereldeconomie bepaalt de waarde van de munt. Als je hier in Nederland nu geld overmaakt naar Gambia, dan is de koers nog boven de 40. Alleen de persoon in Gambia krijgt maar 34 uitbetaald. Dus dan is er straks niemand meer die geld overmaakt naar Gambia. En dit alles omdat Dhr Jammeh zijn eigen zakken wil vullen.

1 like

niet correct, de banken betalen max. 34 D voor 1 euro

denk is aan de mensen die geld van hun fam. uit europa krijgen, dat zij hard nodig hebben. DIE KRIJGEN NU OOK MINDER DALASSIS HOOR. En slim gedan van de president, want met Tobaski wordt er veel gelsd overgemaakt. Ik ben boos!!

Helemaal waar !!

Wat Yashawini zegt klopt. De economie bepaalt de waarde. Wat jij krijgt uitbetaald bij de wisselkantoortjes en banken is een ander verhaal. Momenteel is de waarde van een euro in Gambia ruim 38 dalasi. Zie Zet Euro (EUR) en Gambiaans Dalasi (GMD) om: De omzet rekenmachine
Op straat zul je er echter een stuk minder voor krijgen helaas :mad:

1 like