De actuele koers Dalasi

Een goede indicator van de actuele koers van de Dalasi in Gambia. Let wel dat je bij banken, wisselkantoortjes op straat en anderen verschillende koersen zult treffen, maar veel verschil zit daar vaak niet in.

1 like

Zaterdag werd nog 49 en meer gegeven voor 1 euro

Dat is tóch even bijna 6 Dalasi meer dan coinmill aangeeft! Of heb je ze soms heel lief aangekeken? :biggrin:

Koers is al lange tijd enorm goed!
In oktober 2007 kreeg ik slechts 25 Dalasi voor een euro… :crybaby:

Op dit moment zo ik niet weten wat de officiele koers is ! Zijne excellency professor blablabla de president heeft reeds een kleine week alle western union kantoortjes gesloten !De laatste koers was officieel 50 dalasi (terwijl er binnen soms 55 werd gegeven) voor 1 euro.
Waar de onervaren toeristen hun euros nu wisselen is mij een raadsel.
Er wordt nog stiekem gewisseld in winkels en op de zwarte markt aan 45 dalasi per euro.
Normaal wordt verwacht dat vandaag de kantoren zouden heropenen ,maar er lijkt geen schot te komen in het dispuut.

Paar maal per jaar haalt hij dit soort fratsen uit, maar houdt het nooit lang vol…
Benieuwd hoe dit nu weer uitpakt…

http://www.freedomnewspaper.com/Homepage/tabid/36/newsid367/8984/Businesses-Collapse-As-Yaya-Attempts-to-Hijack-Gambian-Economy/Default.aspx

Door de “persvrijheid” hier kan ik bovenstaande link niet openen,raar :biggrin:

Tsjah… dat wordt lastig dan vanuit The Gambia. Hoe is het nu met geld opnemen/wisselen? Kan dat alweer bij de reguliere kantoortjes?

Op Senegambia beginnen een paar Western Union kantoortjes terug te openen,de meeste zijn nog dicht.

Kijk, dat bedoel ik. Dit soort idioterie houdt hij nooit lang vol. Benieuwd wat zijn volgende uitspatting zal worden… :disgust:

ik ben net terug,en ik kreeg bij het hotel 47 voor een euro

1 like

superprijzen voor de euro ,vandaag een transactie gedaan met Western Union,
Datum opdracht: 30/12/2013
Verstuurd bedrag: €99.62
Kosten money transfer (geldoverdracht): €0.00
: - €6.90
Totaalbedrag: €99.62

Wisselkoers* 1 Euro = 50.1919403 GMD
Uitbetaling plaatselijke valuta = 5000.12 GMD
Er is al een tijdje een actie door middel van een code ,de verzendingskosten zijn dan gratis (Belgie WUBE1)

Ter plaatse euros wisselen zal wel rond of meer dan 54 zijn .

Dat is goed nieuws,ik ga over 3 weken naar dat warme land,en ik hoop dat het dan net zoveel waard is.

De WU kantoortjes verwachten weldra problemen ,hebben ze me daar verteld.
Eind januari worden hun taxen herzien (of berekend).
Men verwacht dat de president een cadeautje voor hen zal hebben.

Wij hebben eergisteren 53,5 dalasi per euro gekregen,

Zo,dat is lekker,waar heb je dat gewisseld?

We hadden die koers gezien op senegambia maar hebben gewisseld in het kantoortje voor het Bamboo hotel.
Er stond wel maar 53 op het bord maar we hebben 53.5 gevraagd en gekregen…

Ik ben net terug uit Gambia,en de koers is geweldig,voor €100 kreeg ik 5100 Dalasi,Ik zat in Lemon Creek, geweldig die tuin,echt Afrika,
heel veel verschillende vogels en elke dag apen op het balkon.Voor 80 dalasi met een gele taxi ben je in 10 min in Senegambia,dus elke dag genieten.
Wij zijn ook een dag naar Paradyse beach geweest,geweldig daar.

Klinkt goed Jan! Welkom terug :wink:

Ik ben net terug uit Gambia ( 10 februari) en kon via de wisselkantoortjes 53 dalasi voor 1 EURO krijgen. Na wat gemarchandeer lukte het om 53,75 dalasi te krijgen.
Een simpele rekensom leert: 1 dalasi is iets minder dan 2 eurocent!
Alle dagen mooi zonnig weer.
Wel is het jammer dat het strand bij met name hotel Senegambia en Kairaba zo snel afkalft. Bij Senegambia liggen letterlijk en figuurlijk de kubs zandzakken voor de deur! Bij Kairaba staat een betonnen wand op het strand.
Het verschil tussen het strand en het zonneterras is ongeveer 1 tot 1,5 meter. Als dat zo doorgaat is er straks niets meer over. Jammer.

Het strand bij Senegambia is vaker een probleem. Zeker jammer.
De koers is nog steeds hoog dus. Dan te bedenken dat ik ook eens 27 dalassies kreeg voor een euro.
Ik heb net de bedragen binnen voor een jaar school voor de kids, maar dat wordt zo een ‘goedkoop’ schooljaar.
Op de drie meiden zou ik er zo nog één naar school kunnen laten gaan dan dit jaar. Maar eens zien en wellicht dat ik maar geld achterlaat en omruil voor het volgende jaar, want een hogere koers is haast ondenkbaar.