Wie kan mij vertellen wat een beetje gangbare fooien zijn voor de kamermeisjes/-jongens, de obers, taxichauffeurs, etc.
Hoi ,
Waar je hart voor open ligt. Maar 50 dalasi ( 1euro) daar zijn ze al heel blij mee.
Inderdaad… realiseer je dat een euro al een dagloon is, maar geef wat je vind dat iemand verdient.
De kruiers op het vliegveld krijgen van mij bijvoorbeeld niets. Die verdienen genoeg en zijn té brutaal. Draag mijn eigen koffers wel ![]()
Wij hadden in Djeliba 3 kamermeisjes dus wij legden iedere dag ( soms sloegen we een dag over omdat je niet altijd 10 of twintig dalasie hebt, het meeste gaat nu eenmaal per 100 dalasi)10 of twintig dalasi op het kussen omdat we nooit wisten wie onze kamer die dag deed. We waren er 15 dagen en zijn dus gewoon super verwend! Vooral een praatje en oprechte belangstelling wordt erg gewaardeerd.
Vergeet ook bijvoorbeeld de animatie ( als die er is) niet. Er werken in de hotels veel vluchtelingen uit Sierra Leone en die krijgen geen loon dus die moeten het alleen van de fooien hebben.
Heel hartelijk bedankt voor de reakties, ik ben er blij mee.
Wij hadden dollars meegenomen vanuit Nederland, daar waren ze ook erg blij mee. Deze kunnen ze zelf inwisselen.
Euro’s zijn voor de Gambiaan ook prima om te wisselen hoor! Ze moeten de muntjes alleen even opsparen zodat een toerist er een briefje van kan maken. En dan hebben ze bijvoorbeeld €4,20 en de aardige toerist maakt er wel €5,- van ![]()
Ja een rolletje euro’s weegt meer dan dollars ![]()
Ja sneaky zijn ze wel op het vliegveld hahaha