Wat mij betreft komt de provincie Cantabrie (en stad Santander) op nummer 1. Prachtig groene natuur met mooie bergen en teven strand in de buurt. Prachtige omgeving die minder bekend is in de nederlandse toerisme, maar zeer de moeite waard! zie ook www.lahiguera.eu. en foto’s.
Nummer 2 Andalusie met zijn idyllische witte huisjes
Nummer 3 Malaga
Hallo Spanje,
Brutale vraag:kunnen we een paar dagen bij jullie logeren?
Groetjes Bert en Corrie.
Jahoor, dat kan. We kunnen verschillende vakantiewoningen verzorgen. Zelf verzorgen we visvakanties. Ik probeer je even privé te mailen.
Ik kan eerlijk gezegd zelf niet kiezen, ik heb in Javea gewoond en vind dat een prachtig dorpje, ben gek op Barcelona, Valencia etc etc
Beste Xena, Ja, Javea ken ik heel goed vanaf 1980. Er is natuurlijk in de laatste jaren flink wat veranderd, maar het blijft een gezellig dorp. Spanje blijft trekken. Het is een pracht land. hartelijke groeten Theo. Met de camper heb ik heel spanje doorgezworven in zo.n 25 jaar. De grotere plaatsen, waar je ook bent, het is allemaal even mooi en interessant. Nu ga ik af en toe er nog even heen, want ik kan het niet missen.
ik houd van heel Spanje, natuurlijk heb ik bepaalde gebieden die me extra trekken, maar, als ik thuis ben, heb ik altijd “heimwee” naar Spanje. Meestal reis ik met m’n caravannetje, in voor- en najaar, maar als ik helemaal geen meeliggers kan vinden, en dat gebeurt steeds vaker omdat het ver is en de brandstof duur, dan probeer ik een meeligger te vinden voor een vliegreis met appartementenhuur.Dat is “behelpen”, vind ik, je zit dan té kort en ook té lang op eenzelfde plek, máár je bént er dan tenminste weer eventjes!
nila
Je bent altijd welkom in ‘la Balsa’. Ik zoek vaak ook gezelschap.
Ik ben er weer de hele maand oktober voor de Amandeloogst.
Voor mij is de mooiste plek van Spanje de Costa de la Luz, de Atlantische kust van Andalusië, die gelukkig nog niet is verpest door/voor het toerisme…
<center><iframe width=“600” height=“338” src=“YouTube” frameborder=“0” allowfullscreen></iframe></center>
Met het radertje kun je de beeldkwaliteit van de video wijzigen.
Nice ![]()
Lees het boek: de Hand van Fatima en je wilt meteen naar de Sierra Nevada.
Ik kan de video niet bekijken… heb je een link?
Overigens is de Costa de la Luz wel degelijk erg toeristisch, maar vnl veel nationale toeristen.
In augustus kun je op bepaalde stranden je kont niet keren.
Matalascañas, Chipiona, El Puerto, Sanlucar, Isla Cristina en Conil zijn overbevolkt met Sevillanen (wel leuk want je komt altijd wel bekenden tegen)
Vanwege de lange stranden zijn er overigens genoeg plekken te vinden waar het niet al te druk is.
Beste Cor,
Dit is de link: COSTA DE LA LUZ | Andalusien, Spanien (HD) - YouTube (even kopieren en plakken)
Ik schreef trouwens niet dat de Costa de la Luz niet toeristisch is. In juli en augustus weten de Spanjaarden de kust inderdaad perfect te vinden. Daarbuiten, in het voor- en najaar, is het echter veel rustiger. Maar waar het mij vooral om ging is dat de kust **niet is verpest **voor of door het toerisme. Het is niet volgebouwd met hotels en je ziet hier geen lelijke torenflats zoals aan de Costa del Sol, de kust heeft nog heel veel van zijn oorspronkelijke karakter bewaard.
Si señor! Dat is zeker waar. Ik ga dan ook veel vaker die kant op dan richting Malaga!
Sebastiaan,
Mooie video.
Ik was dit weekend overigens in Conil en o.a. op het strand van El Palmar en Calas de Poniente. Mooi weer en zoals gezegd niet al te druk!
Zou je deze video in het Andalucia forum willen posten bij bijv de reistips??
Bvd
Un saludo
Ga ik doen!
Ziet er inderdaad goed uit :vak02:
- Cabo de Gata
- Cordoba
- Sierra de Grazalema
Ik zit hier op het moment heerlijk in de zon op mijn terras met uitzicht op de Sierra Nevada, de herder met zijn kudde schapen loopt langs en groet mij.
Ik heb veel van Spanje gezien maar dit is toch wel errug authentiek.
Dan heb je geluk!
Vanuit mijn kantoorraam kijk ik uit over de vega van Sevilla, met op de achtergrond de Sierra Norte.
Van zon is geen sprake hier, het is mistig en het motregent al de hele ochtend. Wel is het warm voor de tijd van het jaar: een graad of 18.
Sierra Nevada
Frigiljana
Nerja