Spanje: Noord Naar Zuid....

Hola a todos!

Ik krijg binnenkort een lift naar Noord Spanje en word gedropt in de buurt van Bilbao… Mijn bestemming is bekend: richting Gibraltar om daar de veerboot te pakken naar Marocco (ceuta, algeciras of tarifa)

Maar nu mijn vraag: welke plekken mag ik zeker niet missen? Madrid, Sevilla en Granada staan nu op mijn lijstje, welke plaatsen mag ik ook zeker niet missen?

Ik ga liftend (of soms met de trein), ik hou van natuur(parken) en geschiedenis.

Ayudame, por favor!!

Hitchhiker B)

Laat je droppen in Bilbao, en doe dan op z’n Spaans: niets plannen, maar gewoon kijken wat er gebeurt. Het kan hier maar zo gebeuren dat je mensen leert kennen die je meeslepen naar hun “abuelos” in één of ander berggehucht of naar hun 2e huisje aan het strand, of in de kroeg zegt iemand dat je zeker “daar of daar” naartoe moet, of een vrachtwagenchauffeur neemt je mee naar zijn volgende bestemming. Zo te zien ben je daar avontuurlijk genoeg voor en het is de allerleukste manier om Spanje ècht te leren kennen.

Als je nou toch nog vage plannen wilt maken: trek op de kaart een streep tussen Bilbao, Madrid en Algeciras, koop een reisboek (Lonely Planet of de Rough Guide) en kijk wat ze te melden hebben over plaatsen die op de route liggen. 'Tuurlijk mag je Granada en Sevilla niet missen, en als je van natuur(parken) houdt, moet je ook zeker de Sierra Norte de Sevilla op je lijstje zetten (meer informatie op http://www.turismoruralhidalgo.com ) en richting Algeciras zou ik zeker Los Caños de Meca, Barbate, Conil, Vejer de la Frontera bezoeken.

Veel succes en laat horen hoe het verloopt!

Hola Hitchhiker!!!

Dus nu ook actief op het Spanje forum? Ik geniet altijd erg van je verhalen over Mexico! Ik heb zelf ook in Guatemala en Mexico gezeten en het is altijd een genot om verhalen te lezen van mensen die er ook zo enthousiast over zijn…

Ik zit op dit moment in Spanje (niet voor de eerste keer) en wat je naar mijn mening absoluut aan je lijstje zou moeten toevoegen is Cordoba. Een bezoekje aan de Mezquita hoort zeker bij!!! Ik vond het echt geweldig! Zo indrukwekkend! Als je toch naar Madrid gaat is het leuk om Salamanca mee te pakken. Leuke en kleine studentenstad met een super Plaza en mooie monumenten. About Salamanca Nou, alvast heel erg veel plezier!!!

Groetjes,
Nadine.