De 3 mooiste plekken van Spanje

Valencia
De Maestrazgo (achterland van Castellon)
Alpujaras (gebergte naast de Sierra Nevada - Granada)

Valencia, Id een prachtige stad :vak02:

1. La Gomera: amper toeristen, nog ruiger dan de andere Canarische Eilanden, uitzicht op de Teide van Tenerife, groenst van alle eilanden
  2. het schiereiland bij Calpe in de regio Alicante (ten oosten van Benidorm). Misschien wel zo mooi omdat we helemaal niet verwacht hadden dat we ineens in zo’n natuurgebiedje terecht zouden komen, terwijl we voor werk in Alicante waren en op een vrije dag de trein namen om maar te kijken waar we uitkwamen).
  3. Barcelona
    (ps ga in april voor het eerst naar Andalusie, vandaar dat die niet in het lijstje staat)

Een héél mooi dorp: Deia op Mallorca.

Heb je ook de beklimming gedaan bij Calpe?

Jazeker! Fantastisch mooi!

Leuk te horen, er zijn er veel die het niet aandurven helaas.

1. Picos de Europa en de Costa Verde
  2. Pyreneeën
  3. AndalucĂ­a in het voorjaar

Al in 1980 en daarna meerdere keren de beklimming in Calpe gedaan. In 80 was alles nog ruw en wild en ongecompliceerd. Later zijn er veranderingen aangebracht en werd het te toeristisch. Maar het blijft een mooie rots.
Groetjes maar weer.

Moeilijk 
 grote steden in Spanje lijken nogal op elkaar vind ik .

1. Trujillo

2. Santiago de Compostela

3. El Rocio ( en Donana ) .

:SPAIN:

Tja, helaas zijn er wel meer dingen nadelig veranderd met name door het toerisme :frowning:

1. De Costa Calida (onbekend is onbemind) 2. Ronda. 3 Madrid

bij ons zeer bekend dus ook zeer bemind sinds 1980. Maar veel verandert helaas, ondanks dat mooi. groetjes.

De camping van Zarautz was jarenlang mijn favoriete vakantieadres.
Heerlijk met kleine kinderen het terras ligt naast de speelplaats.

1. Santa Gadea de Alfoz
  2. Ferreirola
  3. Jerez de la Frontera
2 likes
  1. Santa Gadea de Alfoz
  2. Ferreirola
  3. Jerez de la Frontera

beste Flamenquita, ja inderdaad, volkomen gelijk, deze streken heb ik met de camper vele malen bezocht.Heb 30 jaar in Spanje gewoond. Buiten deze plaatsen zijn er nog zovele in Spanje, als je maar het binnenland opzoekt. De toeristische strandplaatsen vind ik minder interessant. Hartelijke groeten Theo Tuitel.

ja zo is het,ik hou niet van toeristische trekpleisters,veel te druk en commercieel. We trekken ook steeds het binnenland, zo mooi. N623 al gedaan van Santander naar Burgos? Adembenemende route!

Mijn lijstje voor dit jaar (net terug van vakantie en de lijst met favorieten wordt steeds langer)
In willekeurige volgorde:

1. AlbarracĂ­n (Teruel)

2. Cudillero (Asturias)

3. La ruta del Cares (Picos de Europa)

De 3 mooie plaatsen waar ik dit jaar mee heb kennisgemaakt zijn Rhonda, Mijas en Malaga.