December enquête: Wat is jouw favoriete stad in Spanje?

De december enquête:

Spanje beschikt over vele mooie steden. Vooral in deze periode is de ene stad nog mooier dan de andere. Maar welke stad is nou jouw favoriet en waarom?

Maak een keuze uit de bovenstaande enquête en licht je antwoord hieronder toe!

Succes!

Barcelona!

Barcelona heeft alles wat een stad moet hebben. Cultuur, leuke uitgaansgelegenheden, goed weer in de zomer en de zee op loopafstand van het centrum.

Toppers in de stad zelf zijn natuurlijk Parc Güell en de fonteinen bij de Montjuïc.

Ik zou het liefst per direct terug willen naar San Sebastián! Wat een geweldige stad is dat.

Ach, dit soort thema’s blijven toch erg subjectief :slight_smile:

**
JEREZ DE LA FRONTERA! **

Heerlijke stad! Inmiddels al best groot (5e stad van Andalusië, in Nederland te vergelijken met Eindhoven), maar met een kleine kern, wat een heel gemoedelijke sfeer geeft. Ja, Jerez heeft mijn hart veroverd!

Trouwens, zo groot als Spanje is, vind ik de keuze van de te kiezen steden wel erg magertjes…

Liefs,
Carolina

Uiteraard subjectief, maar wel leuk :smirk:
Doe mij trouwens maar Granada, een stad die echt wel niet mag mankeren in de lijst. De sfeer die er heerst in de stad, het alhambra, het albacin, de nabijheid van de bergen en de sierra nevada, gewoonweg schitterend.
Nu moet ik er bij vertellen dat elke stad in Andalucia wel iets heeft, magisch, ik word er keer op keer weer door betoverd, maar dat kan persoonlijk zijn.

BTW voor mensen die Granada bezoeken: tien kilometer buiten het centrum van de stad ligt Monachil en nog een kilometer verder de bergen in ligt een gehucht genaamd Los Cahorres: er zijn al wat toeristen die het ontdekt hebben, maar het blijft een onaangetast dorpje in een prachtig groene vallei, vooral in de lente en de herfst is het hier fenomenaal wandelen en fietsen (voor de sportievelingen, want het is best wel stijl)
Eén van mijn favo plekjes op deze aardkluit of tenminste van het deel dat ik al bezocht heb :lol:

Lars

Absoluut Sevilla!!! Zalige sfeer en als flamencodanseres in wording natuurlijk the place to be… De mensen zijn echt vriendelijk, mooie gebouwen, zalig aan de rivier, fijne wandelstraatjes. Ja ik zou zo terug willen!

Zeker Valencia! de mooiste en prettigste stad van Spanje

Ik persoonlijk vind het in San Sebastián wel erg prettig Vakantie vieren.
Je zou haast overwegen om er te gaan wonen.