??? Bedoel je dat ik maar niet meer moet reageren??
âŠach neen, dat bedoel ik geenszins. Sorry, als het zo overkomt .
Ok
Pas grave !!
Helemaal mee eens.
Maar dan wel de Spaanse kant!
Nationaal park Des Ecrins
Gorges de Verdon
Brug over de Tarn bij Millau
Wij zijn geĂ«migreerd naar Frankrijk en ⊠bij 1 van de plekken die jij noemt âwoontâ ons huis. Als ik de kans had gehad was ik 20 jaar geleden met mijn vrouw hier naar toe gegaan. HEERLIJK. Zwembad, sauna, park, paarden, bos, boomgaardes , zee, de mooiste zonsondergang elke avond, vrij wonen, lieve mensen⊠Nooit meer terug naar Nederland. Niet alleen de mooiste plek van Frankrijk, maar van de wereld. ( ook omdat mijn vrouw daar is natuurlijk)
Etienne Schneider ( en Margot Verkerk)
Hourtin: een onbekend pareltje aan de Atlantische oceaan waar vakantie voor volwassenen en kinderen op elkaar afgetemd zijn.*
Hourtin ligt ten midden de Médoc, tussen uitgestrekte wouden, het grootste natuurlijke meer van Frankrijk en de Atlantische Oceaan.
De Atlantische oceaan heeft een gunstige invloed op het climaat waardoor de temperaturen milder zijn dan omliggende regioâs. De direct nabijheid van de zee zorgt voor aangename temperaturen âs nachts en muggen zijn eerder zeldzaam.*
Hourtin bestaat uit drie delen: een traditioneel dorp, een vakantiedorp aan het meer en een badstad aan de zee
*Hourtin Bourg,*het oude gedeelte van het dorp, met een pitoreske kerk, een markt, plaatstelijke wijnhandelaars en inkoopmogelijkheden;
*Hourtin Port, aan het meer, waar je zowel bewaakte als verlaten stranden,*een haven,horeca, een kruidenierszaak en een bakker vind.
Hourtin Plage, gezellige badplaatsmet bars, restauranten en winkeltjes aan de atlantische oceaan.
Meer info op
3 is te weinig.
Om toch ook een duit in het zakje te doen:
MusĂ©e du Pays ChĂątillonnais (ChĂątillon-sur-Seine en omringende âKeltischeâ regio)
Le Pont du Gard
Glanum (St-Rémy-de-Provence)
strandjes (calanques) tussen Théoule-sur-Mer en Anthéor
Louvre (okay, vrijwel geheel Parijs)
Les FourviĂšres (Lyon)
(dat Carcassonne veel genoemd wordt kan ik goed begrijpen maar het is vaak wel errrug druk, zoals ook Les Baux en Saint-Paul bijvoorbeeld)
1 Gorges dâOmblĂšze met waterval la Druise (70m hoog!)
2 Bos van SaoĂ»
3 Nyons (en zijn Provençaalse markt op donderdag)
- Omgeving Lacanau Ocean (heerlijk fietsen/wandelen, goede stranden, en perfect surfen)
- Provence (Gorges du Verdon, Castellane, Lac du St Croix, Route de Cretes)
- Middelandse Zee (Sete, Montpellier, St Maxime, St Raphael, Nice, Monaco)