Er zijn inderdaad zoveel mooie plekken in Frankrijk. Een top-3 is moeilijk te maken, maar ik zal het toch proberen, hoewel ik mijn absolute lievelingsplekjes eigenlijk liever niet zomaar prijs geef
Voor mij zijn er vele mooie plekken in Frankrijk. Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar mijn eigen woonomgeving, en dat is de Provence met zijn 6 Departementen. Er zijn hier vele mooie plaatsen met hun eigen karakter en charme. Ik woon zelf in Salernes wat ook een mooie plaats is, maar Cotignac, Tourtour en Villecroze zijn ook schitterend.
Wij zouden in juni 2014 naar de Provence willen gaan speciaal voor de lavendelvelden. Is dit de juiste periode? En kan je ons ook laten weten wat er ook nog mooi is om eventueel te bezoeken. Geen kerken of dergelijke wij zijn enorme wandelaars en houden meer van de natuur. Graag willen we dan ook de mooie plekjes verkennen wat landschap betreft
Om meer kans op respons te hebben was deze vraag beter geplaatst op het sub-forum “Frankrijk Reiscafé” **als een nieuw afzonderlijk Topic **omdat dit Topic hier eerder een soort peiling is wat mensen zoal als hun mooiste plek ervaren in het land.
Dit jaar was de bloei ongeveer 3 weken te laat, door het slechte weer, dus je kunt er niet altijd van op aan, maar onderstaande link geeft je een goeie indruk van de bloeitijden en waar ze wanneer in de bloei staan.
Beter 2x dan niet vermeld te zijn. Link in bericht #59 staat ook vermeld tussen de links in bericht #58 “Lavendel symbool van de Provence” onder punt 2. Alleen hij werd niet direct getoond/opengevouwen = op bovenbalk links onder “Routes Lavandes”, “Itinéraires” kiezen.
Wij markeerden op een regionale Michelinkaart de verschillende lavendelcircuits telkens in een andere fluo-kleur. Zo zie je hoe sommige deelcircuits aansluiting hebben en heb je een direct overzicht van heel het gebied om eventueel in te korten of van richting te veranderen. Voorafgaand aan de reis hebben wij naar een paar Toeristische Diensten in de regio’s gemaild/getelefon. om concreet de bloeiperiode van dat seizoen te kennen.
Een paar van de aangehaalde links in http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=90083 geven “error” wellicht zijn ze opgehouden te bestaan of vervangen: vb gastenkamers die gestopt zijn, … De inhoud van het Topic zelf is niet achterhaald.