De 3 mooiste plekken van Frankrijk

[quote="“Wereldwijzer Redactie, post:1, topic:87445"”]

Wat vind jij de 3 mooiste plekken van Frankrijk? Plaats ze hieronder!

[/quote]

1.: de Aubrac
2.: Rocamadour
3.: St. Cirq la Poppy

Maaaar kan nog veel meer bij! wat een geweldig mooi land! en niet ver weg :wereld:

:dag:

[quote="“Wereldwijzer Redactie, post:1, topic:87445"”]

Wat vind jij de 3 mooiste plekken van Frankrijk? Plaats ze hieronder!

[/quote]

Persoonlijk hou ik het meeste van de Languedoc-Rousillon area. Hier mag ik graag zijn. Met name:

Lac du Salagu, Clermont l’Herault
Cirque de Moureze
Montpellier

Cassis
Bruniquel
Najac

Voor mij zijn de 3 mooiste plekken:

1.Camurac in de Pyreneeën
2.Gorges de Galamus
3.Montségur

Met vriendelijke groeten

Er zijn inderdaad zoveel mooie plekken in Frankrijk. Een top-3 is moeilijk te maken, maar ik zal het toch proberen, hoewel ik mijn absolute lievelingsplekjes eigenlijk liever niet zomaar prijs geef :wink:

1. De Drôme
  2. De golfbaan in Étretat
  3. Het 6de Arrondissement in Parijs

Voor mij zijn er vele mooie plekken in Frankrijk. Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar mijn eigen woonomgeving, en dat is de Provence met zijn 6 Departementen. Er zijn hier vele mooie plaatsen met hun eigen karakter en charme. Ik woon zelf in Salernes wat ook een mooie plaats is, maar Cotignac, Tourtour en Villecroze zijn ook schitterend.

1. Dune du pilat en omgeving.
  2. parc national des pyrénées
  3. Cascades du sautadet + omgeving (mits het niet in het hoogseizoen is)

de Drome
Carcasonne
Parijs

:wereld:

Top 10 zou gemakkelijker zijn …

1. Frans Baskenland

2. Golfe du Morbihan

3. Gorge du Tarn

:FRANCE:

Puyselcy
Gorge du Tarn
Tarn et Garonne

Voor mij zijn de mooiste plekken:

1. Bretagne, zowel de kusten, de lieflijke steden en dorpen als bosrijke binnenland
  2. Normandie: vooral de pays d’auge
  3. Elzas, veel meer dan alleen de wijnroute.

Noordelijk en midden deel van de Morvan
Chambord
Champagne

Marais Poitevin, lavendelvelden bij Digne les Bains en de Brenne.

1. Gorge du Tarn
  2. Oradour sur Glane
  3. Calvignac Lot

Vaucluse Somme en pyrenees Orientales

Ik vind deze er zeer zeker bij horen:

http://www.wereldwijzer.nl/content.php?r=359-Colum-Royan-Authentiek-naturisme-op-Ile-du-Levant

Parijs hoort er absoluut bij. En de Cévennes.

Royan

Wij zouden in juni 2014 naar de Provence willen gaan speciaal voor de lavendelvelden. Is dit de juiste periode? En kan je ons ook laten weten wat er ook nog mooi is om eventueel te bezoeken. Geen kerken of dergelijke wij zijn enorme wandelaars en houden meer van de natuur. Graag willen we dan ook de mooie plekjes verkennen wat landschap betreft

Om meer kans op respons te hebben was deze vraag beter geplaatst op het sub-forum “Frankrijk Reiscafé” **als een nieuw afzonderlijk Topic **omdat dit Topic hier eerder een soort peiling is wat mensen zoal als hun mooiste plek ervaren in het land.

Hiermee ben je al een eind op weg :
Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk Lavendel een symbool van de Provence
Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk "Groepswebsites voor het zoeken van Gastenkamers of Gîtes in Frankrijk.
Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk Officiele Toeristische Dienst van Frankrijk (te exploreren site)
Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk Zelf online je reisroute door Frankrijk uitstippelen

Hay Crissy,

Dit jaar was de bloei ongeveer 3 weken te laat, door het slechte weer, dus je kunt er niet altijd van op aan, maar onderstaande link geeft je een goeie indruk van de bloeitijden en waar ze wanneer in de bloei staan.

http://www.grande-traversee-alpes.com/fr/routes-de-la-lavande/informations-pratiques-lavande/périodes-de-floraison

Fijne vakantie en veel voorpret!!!
Blijf gezond,

Beter 2x dan niet vermeld te zijn. Link in bericht #59 staat ook vermeld tussen de links in bericht #58 “Lavendel symbool van de Provence” onder punt 2. Alleen hij werd niet direct getoond/opengevouwen = op bovenbalk links onder “Routes Lavandes”, “Itinéraires” kiezen.

Wij markeerden op een regionale Michelinkaart de verschillende lavendelcircuits telkens in een andere fluo-kleur. Zo zie je hoe sommige deelcircuits aansluiting hebben en heb je een direct overzicht van heel het gebied om eventueel in te korten of van richting te veranderen. Voorafgaand aan de reis hebben wij naar een paar Toeristische Diensten in de regio’s gemaild/getelefon. om concreet de bloeiperiode van dat seizoen te kennen.

Een paar van de aangehaalde links in http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=90083 geven “error” wellicht zijn ze opgehouden te bestaan of vervangen: vb gastenkamers die gestopt zijn, … De inhoud van het Topic zelf is niet achterhaald.

Bon Voyage !