wij hebben 8 (en een halve) dag om van Darwin naar AS te reizen, waarin we Kakadu en Uluru willen zien. Daarin willen we ook wel graag naar Katherine Gorge. Voordeel is wel dat we vanaf Uluru vliegen en dus niet terug naar AS hoeven. Is dit te doen in 8 dagen, zonder al te veel te haasten?
En, ik zat bij tours te kijken die dit doen, en ik zie dat die allemaal vanuit Kakadu eerst teruggaan naar Darwin. Wat is de reden daarvoor? Is het niet mogelijk om vanuit Kakadu naar Katherine te gaan, of is er een andere reden voor?
Bedankt alvast!
Acht dagen geeft je niet heel veel tijd! Litchfield (goed te bekijken in een dag) zul je moeten overslaan.
Ik zou voor Kakadu zeker twee, drie dagen nemen en voor Katherine Gorge ook zeker een hele dag om of te wandelen (prachtig!) of te kanoen (ook mooi, maar het uitzicht bij wandelen, is waanzinnig, vooral als je iets verder loopt dan de meeste routes). Voor Uluru, Katja Tjuta en King’s Canyon (een beetje de drie grote attracties) heb je ook wel weer een dag of twee, drie nodig en het ligt best een stukje van Alice af.
Je kunt het wel halen, maar je bent wel heel erg aan het racen.
Geen idee waarom tours terug naar Darwin gaan. Waarschijnlijk gaan ze alleen naar het noorden van Kakadu. Je kunt langs het noorden naar Kakadu en langs het zuiden (dan rij je behoorlijk om, maar zo gaan veel mensen die ook langs Litchfield gaan). Je kunt via de noordelijke weg en dan je weg naar het zuiden vinden en doorrijden naar Katherine. Beetje vreemd inderdaad dat ze terug naar Darwin gaan, want de weg naar Katherine is prima.
Jammer dat je niet langer de tijd hebt om van dit mooie stuk Australië te genieten!
Het zijn waarschijnlijk 1-2 dagtours die vanuit Darwin opereren.En dan wordt je ook netjes teruggebracht. Maar er zijn vast ook tours die Kakadu én Katherine doen.
8 dagen is niet veel. Dat red je nooit zonder haasten.
Rij je zelf naar AS en Uluru? Dan kun je ook zelf rijden door Kakadu (via het noorden) Ubirr bezoeken en boottocht bij Yellow River (aanrader!!) en dan naar Katherine.
Wij hebben zelf 2 nachten in kakadu (1dag heenrijden, de dag erop boottocht en ubirr) en 2 nachten in Katherine/Nitmiluk (en de dag erna kanotocht) gehad en daarna door naar AS. Kostte ook 2 nachten.
Dan nog naar Kings Canyon en Uluru en Kata Tjuta? Wij hebben een andere route gevolgd daar, maar het zijn enorme afstanden. We hebben 4,5 uur gedaan over Kings Canyon naar Uluru. En naar AS is het ook een paar honderd kilometer.
Je hebt wel tours die in tempo overal langsgaan ,per bus. Denk dat dat de enige manier is als je in 8 dagen zoveel wilt zien.
En dan vlieg je van Darwin naar Uluru of AS.
Bedankt!
Dat wordt dus keuzes maken! Ik wil graag naar Kakadu, dus daar 2 dagen voor uittrekken. Dag Katherine Gorge van de 3 grote attracties in red centre moeten we ook een keus maken lijkt me. Dat wordt dan al snel Ayers Rock…
Deze 3 in 8 dagen moet te doen zijn toch (het moet wel, ahum
ik heb ook nog een vraagje over reizen van Adelaide naar Sydney, maar ik maak d’r ff een aparte post van.
Verstandige keuze om in elk geval Kakadu goed mee te pakken. Is prachtig!! (Katherine Gorge helaas ook) Ik kan een boottocht over Yellow River ook erg aanraden. Ook al lijkt (is!) het duur. Het is echt mooi!
Ubirr ook een goede aanrader. Nourlangie Rock…och en al die andere mooie plekken.
Veel plezier!
Je geeft niet aan hoe je reist. Maar ik begrijp dat je niet gaat rijden ,maar vliegen?
Als je van Kakadu terug gaat naar Darwin en dan naar AS vliegt heb je ook tijd voor King’s Canyon Weet niet of je auto in kunt leveren bij uluuru Anders kun je van As naar Kings canyon rijden met 1 overnachting daar.De dag erna wandelen op kings canyon en doorrijden naar Uluru.
Kings Canyon was toch wel 1 vd hoogtepunten voor mij en zeker de moeite waard omdat je er echt op kunt lopen. Uluru (in principe) niet of maar een klein stukje en bij Kata Tjuta loop je meer door de bergheuvels heen (ook prachtig hoor)