Darwin en omgeving

Hallo, op het einde van onze rondreis eind okt '10 door Australië doen we nog Darwin eo aan. We hebben hier nog 6 dagen (5 nachten). Vraag: Wat moeten we hier in ieder geval niet missen? Kakadu, Litchfield, Katherine ??? Kun je hier volstaan met een Fullsize cat D auto mn in Kakadu NP? svp tips voor tour?

groet
Pierre

Hallo Pierre,

Er loopt een verharde weg door Kakadu, maar wil je echt de natuur in dan zul je onverharde wegen moeten nemen. Het is maar net wat je wil, je kunt er dus met een 2wd door heen maar liever een 4wd. Ik heb het in 2006 met een tour gedaan van 3 dagen vanuit darwin en een dag Litchfield. Ik vond Kakadu vele malen mooier dan Litchfield doordat we in die drie dagen amper mensen zijn tegen gekomen en Litchfield veel drukker was.
Katherine Gorge is ook erg mooi! Kan volgens mij goed met een eigen auto, en dan vanaf de parkeerplaats een flinke wandeling maken. Dit heb ik ook gedaan, wel goed uitzoeken waar je het beste heen kunt rijden zodat je een mooie wandeling van een dag kunt maken.

Groetjes, Merijn

Hier is een Go-List waar je wat aan kunt hebben http://www.tripadvisor.com/GoListDetail-i18612-Darwin_The_Top_End.html
We zijn gelukkig allemaal verschillend en wij vonden de omgeving van Katherine en Litchfield te prefereren boven Kakadu. Eigenlijk vonden we het dagje vanuit Darwin naar Windows on the Wetland, Fogg Dam en de Crocodile Jumping Cruise over Adelaide River voldoende en hier heb je ook geen 4wd voor nodig. Litchfield kan goed in een dag en als het droog is kan je een loop maken waarbij je ongeveer 40 kilometer over een goede onverharde weg rijdt waarbij je uitkomt bij het Wildlife Park en Berry Springs. Je verhuurbedrijf staat echter niet toe off road te rijden.
Wij zijn hebben niet de Yellowwater cuise gedaan http://www.yellowwatercruises.com/ dus daar kan ik niet over oordelen. Die tijd van het jaar noemen ze JimJim Falls trouwens ook wel JimJim Fell en Kakadu Kakadon’t maar dat heb ik niet bedacht -lol-
Yeehaw

Kakadu NP absoluut niet overslaan incl. jumping croc cruise. Verder kan je in Jabiru een vlucht doen over Kakadu (goedkoop!)…ook een must. Yellowwater cruise ook gedaan is ook mooi. Jim jim niet gedaan, werd afgeraden ivm teveel mensen en urine etc in water en idioot lange onverharde weg ernaar toe. Je hebt genoeg andere dingen te doen in Kakadu. Litchfield is ook een aanrader en Katherine ook (NP dan wel te verstaan). Katherine plaats zelf is niet veel aan. Mocht je naar Alice Springs reizen vanaf Darwin tank dan zodra je in de outback zit echt bij elk benzinestation of je wilt (net zoals ons bijna) zonder benzine komen te staan. :dag:

Wij hebben de yellowriver cruise wel gedaan en vonden hem super. Kost wat maar heb je ook wat. 5 Dagen Darwin is op zich niet veel. Dus ik zou wel wat keuzes maken in wat wel en wat niet zien. In darwin zelf mag je de mindell markets niet missen. Fantastische ervaring. Heerlijk relax eten op het strand met ondergaande zon. Verder hebben wij ons elke dag in Darwin al vermaakt met vissen voeren bij doctors gully. Het golfslagbad en Darwin zelf. De jumping crocs tour is ook geweldig. Zeker onmisbaar. Litchfield is makkelijk in een hele dag te doen als je overnacht daar. Dus eind van de middag heen en de volgende dag litchfield bezoeken. Kakadu hebben we in drie nachten gedaan. Wij vonden het prachtig. Wij hebben twee nachten bij de gagadju lodge (bij de yellow river cruise) overnacht, daarna nog 1 nacht in een vrije campground bij Ubirr. (dat was een echte domper, zoveel muggen dat zelfs met dichte ramen er nog welke binenkwamen, volgende dag wisten we niet hoe snel we weg moesten komen) Ubirr zelf is echt super. Wel daar gaan kijken met ondergaande zon.

Samen met mn vriendin heb ik in december vorig jaar ook een tour op de yellowriver gemaakt.
Die valt echt aan te raden, je ziet enorm veel vogels (zeearend, ijsvogel, etc) en Krokodillen van (zeer) dichtbij (enkele meters).
We waren net bij de start van het natte seizoen, maar de rivier was nog niet uitgezet.
Na het regenseizoen is de rivier veel breder (tot 2 km volgens de gids) en vind je alle dieren niet meer zo geconcentreerd als voor het regenseizoen.

Regenseizoen is effectief regenseizoen.
De laatste dag dat we in Darwin waren viel er een kleine 200 liter regen.
(toch volgens de lokale meteodienst)
In Kakado park is er ook een grote krater van een Uraniummijn. Ook wel de moeite om van nabij te bekijken.

Het lijkt erop dat OP niet erg geinteresseerd is in zijn eigen topic.