Litchfield NP of Katherine?

Wij gaan in juli en augustus naar Australië.
We willen een tour van 3 dagen boeken meet Aussi-tours rond Darwin. Op drie dagen zullen we moeten kiezen tussen een tour met Litchfield NP en één met Katherine en omgeving. Welk van de twee raden jullie aan?
Mercikes, Liesbeth

Alweer bijna 20 jaar geleden, ben toen op beide plaatsen geweest.
Lichfield NP heeft mooie meertjes met hier en daar prachtige watervalletjes, Katherine is natuurlijk bekend vanwege Katherine Gorge.
Mijn voorkeur ging uit naar Katherine gorge, vooral vanwege het kanoën in de gorge. Ter plaatse hadden mn toenmalig (vakantie)vriendinnetje en ik een kano incl kampeeruitrusting gehuurd voor 4 dagen. Geweldige ervaring! Slapen onder de sterrehemel, zelf gevangen vis op op een vuurtje roosteren, naakt zwemmen, (na een halve dag zag je toch geen mens meer)
Hemelse ervaring.
Water stond toen aan de lage kant waardoor we af en toe de kano over de rotsen moesten slepen totdat we weer bij een dieper gedeelte aankwamen. Maar dat mocht de pret niet drukken. Had als voordeel dat we na het eerste ondiepe stuk geen mens meer zijn tegen gekomen.
Lichfield was drukker, nogal wat dagjesmensen uit Darwin.

Hoi Liesbeth.
heb net een uitgebreide post geplaats hierover bij een ander check even op al mijn reakties en inbrengingen op wereldwijzer.nl
(klik op mijn naam en dan op geplaatste posts)

ligt eraan waar je van houd,als je allebei kunt doen, gewoon gaan.

groet en veel plezier
Remko

mijn reizensite
www.globetrotter.waarbenjij.nu
voor mijn foto’s

Australie, “The west is the best”

Liesbeth
hierbij een kopie van mijn post, had hem nog open staan :slapen:

Hoi
ben bij allebei geweest, echt schitterend.
Als je van kanoen houd e ndoor een mooie hoge kloof wil roeien (en de kano sjouwen over stenen ivm waterstand, best makkelijk hoor daar niet van!) is katherine erg mooi.
je gaat door 3 kloof delen (van de 13) in 1 dag, moinder als je een halve gaat natuurlijk, geen crocs dus lekker zwemmen, mooie verscholen plekjes/watervallen om te bekijken, of lekker ff zonnebaden /zwemmen aan de kant van de kloof

Als je van watervallen houd ga dan naar Litchfield, daar draait het zo’n beetje om.je kunt er heerlijk zwemmen, ook onder watervallen
en schitterende foto’s maken Een hoogte punt van je reis, gegarandeerd.
als ik nu moest kiezen kies ik litchfield.
ook een aanrader is als je een halve dag over hebt om een boottour te doen in het park (LET OP, dit zegt iemand die NIET van tours houd!) De organisator is een ex zimbabwaan(wel een blanke) (er is er maar 1 daar dus die vind je wel) hij is zeer bekwaam en weet alles van de omgeving, laat je alle vogels e nandere dieren zien en weet fascinerend te vertellen.
Echt een aanrader voor 40$

lees meer op mijn pagina www.globetrotter.waarbenjij.nu
OOk over litchfield staan er verhalen op.

Veel pelzier en genieten er van het is er schitterend, je wilt zeker terug!
Neem ook zeker de Kimberleys mee dat is uniek, maar dat terzijde.

Nog meer vragen? laat maar horen.

groeten, :kus:
Remko

Maakt die Litchfield toer deel uit van een meerdaagse toer en hoe ziet de rest van de toer er dan uit? Litchfield kan gemakkelijk in een dag worden bezocht en voor Katherine heb je langer nodig.
En wat houden die trips precies in? Waar brengen ze je naar toe. Je zou natuurlijk ook zelf kunnen rijden.
Yeehaw

Sorry had het niet echt duidelijk aangegeven.
het betreft een boot toer op een platbodem met plek voor +/- 30 man van ongeveer een halve dag (4 uur) incl transfer naar de boot perbus.
dit gaat over private land en is dus voor geen andere operators toegankelijk.
Hij is de enige die in dit deel van het park opereert!!!1

de eigenaar is een ex zimbabwaan. ff navragen bij het cafe in he tpark en ze weten wie je bedoeld.
ik meen dat het 40$ was en zoals ik al eeder zei, ik ben geen toer mens, liever op mezelf erop uit, maar ik heb geen boot en dit is echt waar voor je geld.

je zal hem ook wel op internet vinden; boottoer litchfield etc

meer vragen laat maar horen
veel plezier en geniet!

groet Remko
www.globetrotter.waarbenjij.nu