Darwin-Perth in nov. ipv sept.

Allen,

Mijn plan was eerst om, als eerste deel van onze reis, vanaf medio sept. in zo’n 1,5 á 2 mnd van Darwin naar Perth te reizen. Ik had hier en daar gelezen dat dit er toevalligerwijs een prima periode voor is. Nu duurt echter mijn opdracht helaas iets langer en kan ik pas begin nov. vertrekken vanuit NL.
Nu baal ik er een beetje van dat dit wellicht minder goed uitkomt, is dit terecht? zijn er verschillen tussen de periodes of is vanaf begin nov. deze route doen ook prima?

Ciao Theo

Hallo Theo,

ik kan me indenken dat je een beetje baalt. Het kan minder goed uitpakken, hoeft niet. Met overstromingen, zoals later in het natte seizoen, hoef je waarschijnlijk nog geen rekening te houden.
September is inderdaad beter, ook al omdat je een deel van het wildflowerseizoen meepakt.
Lees onderstaande links maar eens, dan ben je een stuk wijzer zonder dat je 100% zekerheid hebt, iets wat voor september wel geldt.
Hoe ga je trouwens reizen?

Groet,

Willem

Hoi Willem, thanx voor de info.
Wij huren een campervan (2wd).

Ik bedenk met net dat een alternatief zou kunnen zijn om de route Melbourne-Adelaide plus Tasmanië te bereizen. Te meer omdat wij een aantal jaren geleden al eens Kakadu en Katherine Gorge hebben aangedaan (toen met een groepstourtje van Adventure Tours van een dag of 12 en daarna een maand Cairns-Sydney). Overigens landden we toen ook begin november in Darwin.
Maarja… ondanks dat en het ws warmer zal zijn dan in september lijkt de route Darwin-Perth me wel een geweldige, met de ongereptheid en het avontuurlijke van WA. Dus denk niet dat we dit gaan wijzigen. Als het echt tegenvalt qua warmte maar wat sneller richting het zuiden rijden om daarna evt. ook het gebied ten zuiden van Perth aan te doen.
Ik had ook nog het idee om het eerste deel (tot Broome) met een tourtje te doen ipv zelf te rijden, maar het lijkt best lastig om een campervan vanaf Broome (tot Perth) te huren.
Nouja… k ga dr nog maar is over nadenken ;). Als iemand input heeft, graag!

Hallo Theo,

met wat je hierboven schrijft is een groot deel van je ‘probleem’ opgelost. Je zegt dat je Kakadu en Katherine hebt gedaan. Betekent dat, dat je Litchfield hebt overgeslagen toen? Dan is dat nu een mooie optie zonder dat je er zo ver moet omrijden als naar Kakadu. Ik zou ook nooit twee keer Kakadu doen in ongeveer dezelfde tijd. Dan kun je inderdaad beter een stukje van de South-West doen. Dat is een heel erg mooi deel van WA.
Maar zo heel veel tijd houd je niet over, ga daar maar van uit. Er is langs de westkust zo veel te zien en doen, ondanks de ongereptheid.

Groet,

Willem