Gaan vanaf half september in 6 weken van Darwin naar Perth rijden in een 4wd Toyota Hilux.
Kakadu staat op het lijstje, maar kunnen we ok de Jim Jim en de Twin Falls bekijken of staat er geen water meer in gedurende deze tijd?
Vragen ons af, of Bungle Bungles in september te doen is.
Willen ook naar de Mitchell Falls, maar . . . . staat er eind september begin oktober water in de Falls?
Alle informatie is welkom.
ik ga niet herhalen wat ik op het australieforum al heb gemeld. Het blijft een kwestie van vragen, ter plekke. Ik bedoel, Kakadu is mooi genoeg zonder de falls. Nourlangie, Ubirr, de Yellow Water cruise (bovenaan je lijstje!) Litchfield net zo. Wij waren ooit in juli in Kakadu en de Twing en Jim Jim watervallen waren drup, drup, drup. Het heeft er ook mee te maken of ze een natte hersft (ons voorjaar) hebben gehad. Maar over alle bestemmingen, ook Mitchel Falls en Bungle Bungles, kun je informatie krijgen via de Nationale parken en van reizigers die je tegemoet komen. Probeer de ervaren Australische reizigers er uit te pikken. En let wel, de sutuatie kan per week/dag veranderen.
Voor Mitchell Falls kan een droge periode een voordeel zijn om er te komen via de crossing met de Kind Edward River. Nu stop ik, want over dit deel van je route heb ik op dat andere forum al genoeg gezegd.
Kijk je de kleine lettertjes in je verzekering nog na? Wij wilden voor Kakadu een paar dagen een 4wd huren voor de falls maar het commentaar van de verhuurder was simpel: So way José, we hebben al genoeg omgevallen toeristen(wagens) moeten repatriëren.