Hallo,
Aankomende zomer ga ik met mijn vriendin naar Tanzania. We gaan begin juli weg en willen 3 weken rondreizen in Tanzania.
Vervolgens gaat mijn vriendin werken in Tanzania (Turiani) en ik ga naar Kampala (Oeg) om te werken.
Ik moet dus vanaf Tanzania naar Oeganda. Mijn vraag, is dit een beetje te doen? Het zijn natuurlijk buurlanden en de afstanden zijn relatief niet zo groot, maar het zijn toch aardige afstanden.
Verder wil ik nog vragen voor tips voor vliegreizen. Egypt air lijkt vooralsnog het goedkoopst, gevolgd door Turkish Airlines.
alvast bedankt,
tim
Imiddels de search al een beetje gebruikt. Vliegen op Mombassa schijnt voordelig te zijn. Zal ik eens uitzoeken. Kan, geografisch gezien waarschijnlijk best goed uitpakken voor ons.
Visums vooraf kopen of aan de grens is ook nog een punt van discussie. Aan de grens schijnt goedkoper te zijn? (hoe actueel is dit?). En een Oost Afrika visum?
Inmiddels wat busmaatschappijen gevonden die rondrijden.
Ben dus eigenlijk al een heel eind op weg. Tips blijven echter welkom.
Hey,
vliegen op nairobi is meestal ook erg goedkoop en voor tanzania vaak een betere optie dan dar es salaam vanwege de ligging. (vanaf nairobi is het makkelijk naar kampala). voor tanzania geld: je komt hoe dan ook wel in kampala, alleen kan de weg heeeeeel lang zijn als je met de bus gaat. het zijn enorme afstanden en soms gaat de bus ook nog eens met een hele omweg omdat de weg dan beter is.
egypt airlines is erg goedkoop, volgens mij de goedkoopste als je op dar es salaam wil vliegen.
waarom gaan jullie niet gewoon naar kenya? vliegen op nairobi, paar parken in noord en zuid en dan naar Lamu. dan heb je ongeveer hetzelfde pakket als dat je naar tanzania zou gaan , maar wel meer tijd om samen te reizen omdat de afstanden immers makkelijker zijn (in kenya, maar ook naar kampala en naar tanzania)
in ieder geval heel veel plezier!
(ps: visakosten: het lag altijd erg aan de $-stand. een (doorreis)visa was of: $20 of 20 euro. dan beter dat papiertje geven wat het minst kost.
visa kan je gewoon ter plekke kopen in kenya is het nooit een probleem geweest.
Bedankt voor je reactie. We hebben inmiddels al geboekt naar Nairobi en hebben ook de binnenlandse vluchten al bekeken.
Visa moet dus geen probleem opleveren, dat is fijn.
Nogmaals bedankt
groet
Visa voor Tanzania kost 50 US dollar pp. Uitsluitend dollar !!!