Dag allemaal,
Mijn naam is Jessie en ik ga met mijn dappere zelf een half jaar het land uit :vrede:. Nog nooit eerder echt alleen weg geweest en zeker niet zo lang. Al jaren droom ik ervan en eindelijk durfde ik op mijn dertigste de knoop dan echt door te hakken. Grote mond als ik heb, ging ik voortvarend te werk en had ik al snel een gedetailleerde planning klaar, totdat er serieuze beslissingen genomen moesten worden. Een ticket boeken hikte ik weken tegenaan. Mijn huis te huur zetten, weer een paar weken. Inentingen, nog een paar. En inmiddels was ik er ook achter dat die hele planning van mij, maar de prullenbak in moest.
Ik zie het allemaal wel. Denk ik… hoop ik… misschien… als het goed gaat… ga ik dan maar van uit. :bang:
Dus. Hier ben ik dan. Omdat ik met mijn dappere zelf eenmaal in Bangkok op het vliegveld, het toch wel fijn vind om iets van een bekend baken te hebben. Een reismaatje dus, om de eerste paar dagen te overleven. Daarna kan ik met mijn dappere zelf wel weer alleen door de wereld. Denk ik… hoop ik… misschien… als het goed gaat… ga ik dan maar van uit.
In het kort mijn globale plan. Tweede week van september vanaf Bangkok naar noord Thailand. Dan was het plan om al snel een week in retraite te gaan in Chang Mai, maar eigenlijk word ik helemaal panisch van de gedachte dat ik, ADD’er die ik ben, 8 uren per dag moet mediteren en na 12 uur niets meer mag eten. Dus dat plan heb ik ook maar weer weg gegooid. Nu wordt het een dagje (of twee) en als het leuk is blijf ik gewoon langer. Denk ik… hoop ik… misschien… als het goed gaat… ga ik dan maar van uit.
Dan al snel door naar **Laos **een paar weken. Hier nog geen concreet plan behalve de voor de hand liggende backpackers trekkers. Na **Laos **naar Vietnam, waar ik van boven naar beneden met de motor doorheen wil. Dan **Cambodja **in, om daar iets aan vrijwilligerswerk te doen. Ook hier nog geen concrete plannen, maar ik zat vooral niet te denken aan weeshuizen en dergelijke, want daar hoor ik een hoop oplichtingpraktijken over. Maar ook hier, laat ik mij nog graag informeren naar iets leuks. Ook wil ik er geen honderden euro’s aan uit geven. Het moet wel vrijwillig blijven.
Dan van **Cambodja **weer **Thailand **in, om daar alsnog de toerist uit te gaan hangen en van daaruit naar **Indonesië **en dan vooral de eilanden Java, Bali en Lombok.
Dus mocht iemand iets op dezelfde manier gepland hebben, dan hoor ik het graag. Wellicht kunnen we wellicht samen dapper zijn. Samen gevat dus globaal de volgende planning:
September: Thailand
Oktober: Laos
November: Vietnam
December: Cambodja
Januari: Thailand
Februari: **Indonesië **(Java, Bali, Lombok)
Nog een paar steekwoorden die bij mij horen.
GGZ, creatief, muzikaal, sportief, rugby, motor rijden, computeren en nog een paar.
Iedereen hier veel reisplezier toegewenst en wellicht tot hoors.
groetjes Jessie.
Zwaai! :vak01: