Door een dal-uren abonnement aan te bieden, waarbij je 3 vrienden mee mag nemen om met 40% korting te reizen.
Alleen moeten deze 3 personen wel nog even een ov-chipkaart aanschaffen á € 7.50 pp (die na 5 jaar weer vervallen is)
Verder moeten zij VOORAF ook nog een X bedrag, dat uiteraard hoger moet zijn dan de kosten van deze reis,
op deze ov-chipkaart zetten.
Wat is er mis met gewoon een kaartje(s) met korting kopen???
Ik wil helemaal geen geld op chipkaarten zetten!!!
Je kan gewoon nog kaartjes met korting kopen. Sterker nog: met een eigen OV-kaart krijgen reizigers juist géén korting, omdat die niet aan de jouwe gekoppeld is.
Ja, die kocht ik tot nu toe ook gewoon, maar dat MAG dus niet meer wanneer je een ov-chipkaart hebt, kun je zelfs een boete voor krijgen, terwijl de prijs hetzelfde is als wanneer je met de ov-chip betaald !!
De mede reizigers moeten dan op de automaat aangeven dat zij mede reizigers zijn, weet niet precies hoe dát werkt.
De vrouw naast me in de trein gisteren reisde samen met haar vriend. Hij had gewoon een kaartje met samenreiskorting. Volgens de conducteur kon hij niet op zijn eigen chipkaart zeggen dat hij korting wilde.