Dagtrips/excursies/safaritours tips gevraagd

Onze reisplanning is rond :cheer:, tenminste, de vlucht is geboekt (23 juli heenvlucht) en de overnachtingen zijn geregeld.
Op de planning staat nu alleen nog auto huren en nog verder oriënteren op wat we willen doen.
Hebben jullie tips qua dagtrips/excursies/safari’s. En is het verstandig dit alvast te boeken vanuit NL of daar ter plekke? Hebben we ergens kans dat het volgeboekt zal zijn?

Onze overnachtingen zien er als volgt uit:

1 nacht Clarens
2 nachten Bergview
1 nacht Umhlanga
3 nachten Hluhluwe
2 nachten Swaziland
1 nacht Kruger (Malelane)
2 nachten Hoedspruit
2 nachten Kruger (Mopani)
3 nachten Sabie

We vliegen op Johannesburg en zijn met twee jongens van 9 en 11.

Benieuwd naar jullie input. Dank alvast!!:dag:
Sandra

Beste Sandra,

Qua autohuur zou ik Sunny Cars aanraden. Zij bieden auto’s aan incl. alle verzekeringen, ongelimiteerd aantal km’s etc. Naar mijn idee nog altijd de fijnste aanbieders.

Voor activiteiten en excursies, dat wordt vaak door de accommodaties ook wel aangeboden. Dat zou ik dus zeker even navragen. In Kruger Park kun je ook meedoen met game drives vanuit het park maar ik moet eerlijk gezegd wel aangeven dat de rangers van Kruger niet de meest enthousiaste gidsen zijn. Zij draaien toch maar vaak ‘hun rondje’. Je kunt prijzen en mogelijkheden daarvoor wel vinden op: www.sanparks.org
Voor fijnere game drives zou ik proberen om via een particuliere aanbieder / accommodatie een game drive of andere activiteit te boeken. Vooral wel daarbij aangeven dat je 2 kinderen onder de 12 jaar bij je hebt. Niet overal worden kinderen onder de 12 geaccepteerd.

Jullie weten ook van de visumregels voor kinderen onder de 18 jaar?? Je hebt voor de kinderen dus niet genoeg aan een geldig paspoort. Klik hier voor meer informatie.

Heel veel plezier met alle voorbereidingen.

Met frisse groet vanuit de bush,
Natascha Snelder
**ZaZoe Xperience
**

Beste Natascha,

Hartelijk dank voor je uitgebreide reaktie. Excuus voor mijn late reaktie.
Ik heb inmiddels een auto gehuurd bij Sunny Cars!
Ik heb voor de kinderen geboortebewijzen geregeld bij de gemeente.
Ik ga zo eens even de hotels checken, of ze excursies e.d. aanbieden.

Aftellen is begonnen :zon02:

Mooi en de vakantie komt inderdaad al lekker in zicht!

Helemaal goed. Geniet er lekker van, neem zeker ook goede warme kleding mee (jassen / vesten met windstoppers, eventueel muts en das) voor de gamedrives op een open auto en zorg dat je met laagjes kunt werken.

Heel veel plezier en geniet van al het moois van Afrika.
Met frisse groet,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience