Weet iemand of het te doen is om binnen 1 dag van Java naar Sumatra te gaan en weer terug? Wij zitten 4 dagen in een hotel in Yogjakarta maar we willen graag de orang oetangs zien in Sumatra.
We zijn van 13 tot en met 17 juli op Java.
Poeh! Voor orang oetans moet je naar Medan vliegen. Wij hebben dat 2 jaar geleden omgekeerd gedaan en toen (en volgens mij nu nog) boet dat via Jakarta. Dan ben je grof geschat 100 euro pp kwijt voor een retour. Dan ben je denk ik op zijn vroegst rond 10-11 uur in Medan. Vanuit Medan moet je dan nog 3-4 uur met de bus/taxi naar Bukit Lawang. Vervolgens moet je daar een gids zoeken (da’s het minst moeilijke van de onderneming) voor een wandeling van een uur of 3-4. En daarna weer dezelfde weg terug. Met andere woorden: Nee, het kan niet in 1 dag.
Wij vertrekken komende zondag naar Jakarta en komen daar maandag aan. Dinsdag vliegen we naar Medan en gaan meteen door naar Bukit Lawang. Woensdag gaan we een jungletocht(je) maken en verblijven 1 nacht in de jungle, waarna we donderdagavond weer naar Jakarta terug vliegen. Wij zijn dus 3 dagen kwijt, maar het zou ook in 2 kunnen.
Het is toch nog wel het overwegen waard om er heen te gaan, 1 nacht in Bukit Lawang te slapen voor een appel en een ei, de volgende ochtend een wandeling van 3-4 uur maken en 's middags weer terug. Als je die dieren wilt zien, moet je per slot van rekening vlug zijn, voordat het te laat is. En het is zeker de moeite waard! Het is daar zó mooi…
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik ga het in overweging nemen. Ik heb het wel onderschat, merk ik. In ieder geval ook veel plezier tijdens jullie reis volgende week!