Dagtocht vanuit Ubud naar de kust

Wat is het verschil tussen kendaraan umum en kendaraan pribadi ?
Mss kunnen de Indologen het verklaren ?

Kweeniet , ben altijd selectief als ik op vakantie ben .
Kijk en wil alleen maar kijken naar de mooi zaken.

Het schep mij geen genoegen om naar ellende te kijken .
Dat het bestaat staat buiten kijf.
Mijn hobby is : kijken kijken naar orang turis in zo’ n resaturant met visvijvers .
O
Het is ook echt leuk om naar orang bule te kijken en raden waar ze vandaan komen.
Je hebt bepaalde typische kenmerken , vooral onze medelanders.
ik ben op vakantie .:vak01:

Surya Atmadja verteld over een dagtocht vanuit Ubud, hij heeft in ieder geval weer een topic volledig verziekt met zijn van het internet gekopieerde “wetskennis” die nergens op slaat, wat een onzin wederom

Advokaatje ging op reis tiereliereliere. O wat heerlijk als hem ook een “Graatje in den keel” zou steken :smiley: t Avondkatje ging toen dood, tiereliereliere…:smiley:

Ik heb over mensen , de zgn zelf meed men , de ervaringdeskundigen die nog denken in de verleden tijd .

Verkeersstudie bestaat ook in Indonesia , hoe dat beestje heet weet ik niet .

OV (kendara-an umum) = waar passagiers tegen betaling laat zich vervoeren.
De auto moet aan bepaalde eisen voldoen , de chauffeur moet een izin hebben om passagiers te vervoeren.

Kendaraan pribadi is waar passagiers met vrienden , familie , schoonvader meerijden , zonder te betalen.

Aanvulling:
@ Ome Jaak
Sejarah Singkat Berdirinya Sekolah Tinggi Transportasi Darat (STTD)

Pertama kali didirikan dengan nama Akademi Lalu Lintas yang dikenal dengan ALL dan diresmikan oleh Presiden RI pertama, Bapak Ir. Sukarno pada tanggal 08 September 1951, dengan alasan tertentu pada tahun 1964, ALL tidak dioperasikan/tidak melakukan kegiatan.

Sebagai upaya untuk memenuhi kebutuhan kualifikasi tenaga ahli yang lebih tinggi serta perkembangan sistem pendidikan yang ada maka pada tanggal 10 Maret 2000, dengan Kepres No.41 Tahun 2000 status BPL-ALLAJR ditingkatkan menjadi Sekolah Tinggi Transportasi Darat (STTD) dimana berkedudukan di bawah Departemen Perhubungan.

Het is een Hogeschool (HBO)

Wat een onzin allemaal. Je hebt ook een bis parawisata, dat zul je als Indonesier beter weten dan ik.

Gek, dat je verschillende malen bent aangehouden. Je lijkt met dat grote logge lijf van je meer op Cassius Clay - Mohammed Ali - dan op een Indonesier, denk ik (heb ik van een aantal buurtbewoners overigens)

Daar heb je het in het verleden al uitvoerig over gehad:

Ik zie het voor me al die angkot en taksi met “vergunning” dat wordt een administratie, niet te geloven. Het belangrijkste van deze vervoermiddelen is dat de sopir evt. met zijn kernet er voor zorgt dat deze dagelijks de setoran en pugli bijeen rijden. Die SAWA zit achter zijn computer daar in Noord zijn eigen Indonesia bijeen te Googlen in afwachting dat ie van Moeders weer toestemming krijgt. Dat zal deze keer wel moeilijk worden na al zijn escapades van de vorige reis. Ze rook het meteen toen ie thuis kwam…bau terasi :smiley: :smiley:

Mag wel opeisen , maar ik ben eerder , heb de huur al betaald.
Is dat een Kijang ??

Kan je ook een ojek foto plaatsen ??

blokhut

http://i.pbase.com/u46/rileyuni/upload/29522147.Img41457usm.jpg

Als afsluiting:
Ondanks dat het interessant kan zijn om tot ontdekking te komen dat Indonesia ook wetten heeft wil ik tot hier stoppen.

Op de foto van Dhr Boomaap kan men zien dat de angkot (een O.V) een gele kenteken plaat heeft .

De gewone personenwagen (kendaraan pribadi) heeft een zwarte kentekenplaat.
Een mobildinas (dienstauto) heeft een plat merah (rode kentekenplaat) .

Hier een voorbeeld:
Wakil kepala satuan lalu lintas Polres Metro Tangerang, Ajun Komisaris Polisi (AKP) Purwanto
mengatakan penertiban dilakukan karena kendaraan umum plat hitam itu melanggar aturan. “Kendaraan plat hitam tidak dibenarkan membawa penumpang,” kata Purwanto.

Auto’s(ook angkot) met zwarte kentekenplaat mogen geen (betalende) passagiers vervoeren*.*

http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/1/108316.jpg

De plat nomor van de mobil waar de mannen uitstappen die SAWA gaan arresteren en di belakan trali plaatsen vanwege iets met een meissie di bawah umur. Dat levert vast leuke verhaaltjes hiero op, over een aantal jaar natuurlijk, SA dari Hotel Por Deo.

Verrek, die motorrijder lijkt wel op SA.