Hallo,
Ik ben van plan om rond oktober 2014 af te reizen naar Australie.
Ik zal een reis maken van 3 mnd.
Op mn verlanglijst staat een cursus Jillarroo, ik zou onderweg graag gaan WWoof-en op oa.cattle stations.
Ik wil van Darwin naar Adelaide -Melbourne-Sydney reizen.
Nu sta ik voor het volgende dilemma:
De cursus wordt volgens mijn informatie alleen in Leconfield gegeven, vlakbij Tamworth.
Dit zou dus inhouden dat ik eerst op Sydney moet vliegen en daarna een binnenlandse vlucht naar Darwin zou moeten nemen…Dit kost veel tijd en is kostbaar.
Heeft iemand ervaring met soortgelijk paardenwerk op bv.cattle stations?
Is het wel nodig om eerst een cursus te volgen?
Ik ben een ervaren ruiter,maar heb nooit eerder met vee gewerkt.
Iemand deze reis gemaakt in okt/nov.van Darwin naar Adelaide?Is het te doen qua hitte?Ik zal voornamelijk met de Greyhound reizen.
Graag tips.
Gr.
Liesbeth
Hallo Liesbeth,
hier een nuttige link waarin we het niet zo heel lang geleden over dit onderwerp hebben gehad. http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=158492 Die vond ik terug na het intikken van jillaroo (let op, met een enkele r) in het zoekvenster. Er komt een hele serie links op. Darwin in oktober gaat nog, je blijft er niet lang hangen, zie ik wel. Ziehier de link naar Weatherzone: Darwin Airport - climate, averages and extreme weather records
En hier nog een link naar wwoofen op een cattlestation, niet in het gebied waar jij reist, maar leuk om te lezen hoe het er aan toe gaat:
Backpacken in Australië; Met deze tips reis je goedkoop het land door
Zo’n jillaroo cursus moet je vooral doen omdat het je leuk lijkt, maar het is niet nodig. Bin wwoofen gaat het om het om het onderlinge contact en je leert van je host. Ik had nog nooit motor gereden en alleen vroeger eens op een pony en leerde van alles op boerderijen. Echt werk vinden op een cattlestation kan, maar is niet makkelijk. Stel je er ook niet al te veel romantisch van voor, want veel werk wordt niet meer te paard gedaan of slechts deels. Neemt niet weg dat je op wwoofboerderijen leuke ervaringen kunt opdoen en soms ook kunt paardrijden!
Rond de route die je gaat nemen zijn niet heel veel wwoof-boerderijen. Ben je al lid geworden? Dat lijkt me handig, dan kun je vanuit hier al iets regelen. Zeker in november nemen sommige hosts in het noorden geen mensen meer omdat het regenseizoen vroeg kan zijn en sommige farms afgesloten raken. Ik raad je dus aan om alvast lid te worden en boerderijen aan te schrijven.
In het zuiden zijn meer adressen, maar minder grote stations.