Ik wil in de zomervakantie, voor dat ik met mijn studie begin, naar Australië. Alleen heb ik maar 7 weken vakantie. Nu heb ik een au pair gezin gevonden voor de eerste maand, en daarna wil ik de leconfield cowboycursus van 11 dagen gaan doen. Ik zou aankomen in Sydney, daar 2/3 dagen blijven, dan naar het au pair gezin. Mijn gezin is in de buurt van Melbourne. Als ik daar klaar ben wil ik ook 2/3 dagen naar Melbourne, mits ik daar niet al vaak ben geweest tijdens het au pair zijn. Daarna vlieg ik van melbourne naar tamworth, om daar de 11daagse cowboy cursus te doen. Dan vlieg ik terug naar sydney en dan naar huis.
Vinden jullie dit zonde? Om zo kort naar Australie te gaan en dan eigenlijk zo weinig te zien? Ik wil hele graag erheen, maar heb niet de mogelijkheid voor een tussenjaar, en ik wil die cowboycursus gewoon heel graag doen. En, wat raden jullie mij aan om te doen in (de buurt van) Melbourne en Sydney? Wil graag zo veel mogelijk zien en doen. Sowieso de bekende dingen in Sydney, wat zijn deze allemaal? En zit er ergens in de buurt van melbourne (of sydney) een dierentuin waar ik koala’s kan knuffelen? En is het weer een beetje te doen in de zomervakantie in deze gebieden? (:
Eigenlijk is 7 weken Aussie natuurlijk veel te kort! Ik ben er zelf een jaar geweest, waarvan ik een half jaar heb gereisd en een half jaar heb gewerkt op Leconfield! Als je naar Leconfield wilt heb je de keus tussen een 5-daagse en een 11-daagse variant. Ik heb zelf gewerkt op de 5-day school. Het verschil is dat er op de 5-day school meer Natural Horsemanship word gedaan en bij de 11-day school hebben ze een rustdag, 2 dagen hekken bouwen en veel vee drijven. Als je twijfelt en een fan bent van Natural Horsemanship kan ik je de 5-day school absoluut aanraden!
Verder, als je in Sydney bent is de Botanical Gardens een must! Je kan hierdoorheen lopen naar het Opera House en de Harbor Bridge. De Harbor Bridge kan je ook beklimmen, maar dat kost zo’n $200,-… Een goedkoper alternatief is de Sydney Tower, vanwaar je uitzicht ook geweldig is!
Vanaf Circular Quay kan je in Sydney de ferry pakken naar andere delen van de stad. Een dag(deel) naar Manly is een aanrader. Hier vind je wat meer rust, mooi strand en kan je heerlijk wandelen.
In Taronga Zoo in Sydney mag je de koala’s volgens mij niet aanraken, en als dit wel zo is kost het je veel geld voor een foto met ze. Een leukere dierentuin is trouwens Australia Zoo, in de buurt van Brisbane.
Verder is het in de zomervakantie wel winter, dus het kan aardig koud worden in het zuiden. Afgelopen juli/augustus hadden we op Leconfield flinke koude nachten, met uitzondering zelfs tot -12. Overdag warmt de zon het wel iets op, maar het is wel kouder dan ik van Australië had verwacht. In Melbourne maakt de wind het weer koud.
Hoi Ikkemoontje,
dankjewel voor je reactie!
Natuurlijk is 7 weken heel kort, maar ik heb maar 7 weken zomervakantie dit jaar, en wil eigenlijk toch wel heel graag naar Australië! Ik ben van plan om de 11-daagse te doen, onder het mom van; als ik het toch doe dan doe ik het goed.
Bedankt voor je suggesties, ik ga die allemaal zeker proberen te bezoeken!
Sta open voor andere reacties!
Liefs Isabelle
Voor zover ik weet is Koala hugging in NSW verboden. En terecht imo.
7 weken is natuurlijk helemaal niet te kort voor Australia. Menigeen heeft niet zoveel tijd.
Je wilt duidelijk naar Australia en hebt een doel daar (au pair). Een mooie start voor een mogelijke volgende reis! Je hebt ook niet de ambitie om in 7 weken alles te willen zien, dan zou ik 7 weken persoonlijk te kort vinden, maar nu combineer je werk (en levenservaring) met een reisje naar een mooi land. Wie weet kun je dan na je studie eens een jaar uittrekken voor oz. Heb je voor au pair werk ook een WHV nodig? Die kun je namelijk maar één keer aanvragen…mocht je terug willen, dan is dat misschien zonde. Je zou even moeten kijken wat de mogelijkheden zijn.