Ik ga begin juni 9 dagen naar Playa del Carmen. Ik ga sowiewso naar Chichèn Itzá voor een dag en ik ga naar Xcaret of Xelha. Kan iemand mij vertellen wat de grootste verschillen zijn tussen deze 2 parken?
Maar waar het mij eigenlijk om gaat is om een stukje echte Mexicaanse cultuur te proeven, zoals bijvoorbeeld in Merida. Helaas is dit te ver weg voor een dagje en ik wil niet ergens overnachten. Weet iemand waar ik wat kan zien van de Mexicaanse cultuur? Want volgens mij is dat niet echt te zien in Playa del Carmen, Tulum of Cancun.
Merida is een leuk begin om wat cultuur op te snuiven. Blijf minimaal 1 nacht en vergeet Uxmal niet en stop eens in Valladolid. Als je wat meer tijd hebt, kun je het beste een auto huren en de Mayaroute op je gemakje terugrijden, zonder vooraf alles te plannen en kijken waar je uitkomt.
Valladolid kan ik je ook aanraden, als je niet te ver zou willen rijden. Als je een georganiseerde trip naar Chichen Itza boekt, krijg je vaak een korte tussenstop in dit stadje. Zo kan je een eerste indruk krijgen en eventueel nog een keer apart er naartoe te gaan.
Ik kan je ook een wandeling in de omgeving van Coba aanraden. Neem de vroege bus naar Coba, bezoek het park en ga erna nog een stuk van de omgeving bekijken. Zeker de moeite waard. Let wel op wanneer de laatste bus richting Tulum/PdC gaat.