Merida

Halloo!!

Ik ben al 4 maanden in Mexico en ben nu bijna klaar met mijn stage.
In januari ga ik voor een klein weekje naar Merida, en ik wil vanuit hier graag wat excursies gaan ondernemen.

Wie kan me helpen aan wat goede tips? En wat kan ik beter doen, een georganiseerde trip of zelf op stap met het openbaar vervoer?

Misschien nog leuke tips voor in Merida zelf?

Alvast bedankt!

Groetjes dani

Een weekje is vrij kort, maar je hebt het volgende :

In de (wijde) omgeving : Chichén Itzá, een 230km, maar wel een must. Ook Uxmal is interessant. Meerdere ruines kunnen wel, maar zijn niet zo indrukwekkend of groot. Voor deze ruines worden trips georganiseerd door verschillende reisbureaus in Mérida, rondkijken dus. Een dagje strand kan in Progreso (36km) of Celestún (ong 90km), openbaar vervoer. Als je met wielen geboren bent, dan kan je eventueel Izamál overwegen (oude klooster, mooie stad), Ticul als je verzot bent op aardewerk en bakfietsen. En verder weg eventueel Campeche, eer eerder slapende stad met een oud fort en zeer typische huisjes. Mérida zelf bevat enkele kerken, het centrum, een paar museums, en de avenue “Paseo de Montejo”. Een rustige aangename stad, die nog altijd de sfeer van een provinciestadje uitstraalt (ook de mentaliteit : vriendelijk, maar dikwijls zeer conservatief en bijgelovig). Probeer zeker een zondagmorgen mee te maken, het centrum wordt dan afgesloten en er is animatie, muziek, dans, …

Dank je wel voor het uitgebreide antwoord!! Goeie tips!
Chichén Itzá is iets waar je gewoon geweest moet zijn als je die kant op gaat… dus die hoort er zoiezo bij!! Ik ga eens goed plannen hoe ik alles wil gaan doen.
Ik heb ook iets gelezen over de cenotes… dit lijkt me ook onwijs gaaf en indrukwekkend!

Nogmaals bedankt!