Ik ben een student aan de NHTV, Opleiding voor Toerisme in Breda, en ik doe op het moment onderzoek naar de Nederlandse markt die naar Nepal gaat. Daarom laat ik op dit forum een bericht achter.
Aan de hand hiervan probeer ik een trektocht op te zetten in een vallei in Nepal waarbij ik probeer zoveel mogelijk de toeristen in contact te laten komen met de lokale bevolking, ‘responsible tourism’ genaamd.
Wat zijn jullie motivaties om naar dit land te gaan? Is het de rijke cultuur of het machtige berglandschap? Of een andere reden natuurlijk!
Jullie zouden me heel erg helpen als jullie reageren op dit bericht! Dankjewel alvast!
Wij gaan voor de 2e keer naar Nepal, nu voor 2 maanden, vanaf 15 oktober.
De reden om weer terug te gaan, is eenvoudig, het heeft ons hart gestolen (net als noord Pakistan en Birma trouwens). Maar Nepal is naar mijn weten het enige land waar we wekenlang, gewoon met ons tweetjes, ongestoord kunnen bergwandelen zonder enige vorm van moderne beschaving tegen te komen, en zonder een kampeeruitrusting mee te hoeven nemen. Na een paar dagen zijn we al in het wandelritme en ‘in trance’. De combinatie van indrukwekkende natuur, met de totaal andere en oosterse cultuur, is een combinatie die je niet zoveel tegenkomt. Zeker in een land wat al lang veel toerisme kent. Ondanks het toerisme zijn veel Nepali nog heerlijk gastvrij gebleven.
We dompelen ons helemaal onder in deze cultuur, en geven ons over aan de sfeer, zowel tijdens het lopen als ook in de bewoonde wereld. Het contact met de lokale mensen is voor ons ook essentieel.
Dit keer kiezen we voor een iets rustiger en minder bekende trekking Langtang-Gosainkund-Helambu. Verder gaan we twee weken als vrijwilligers aan de slag.
Ik hoop van harte dat het bovenstaande je een beetje een indruk geeft.
Mocht je nog meer willen weten, schrijf dan naar [EMAIL=“america2005latina@hotmail.com”]america2005latina@hotmail.com
Succes met je onderzoek!