In november wil ik samen met mijn moeder een individuele rondreis gaan maken door Cuba. De offerte ligt al klaar, autohuur, vliegticket en hotels worden geregeld, de rest is vrije invulling. Nu hoor ik alleen hele wisselende verhalen… De één zegt dat het prima te doen is en de ander raad het ons af om zelf te gaan rijden.
Heeft iemand ervaring met een dergelijke reis in Cuba? Is het veilig om als twee blonde vrouwen alleen door Cuba te reizen? Kunnen we ons redden ondanks we niet vloeiend spaans spreken? En hebben jullie nog tips of zaken waar wij rekening mee moeten houden?
Ik hoop dat iemand ons hier van een advies kan voorzien want ik keek uit naar deze reis maar nu is de twijfel toegeslagen :frown:
Hopelijk ben ik nog op tijd en heb je de reis niet aangepast of geannuleerd. Cuba is een van de veiligste landen van de Cariben en prima om individueel te verkennen. Sterker nog, Cuba per rondreis ontdekken biedt vele voordelen. Je kunt daar komen waar het openbaar vervoer je niet zal brengen en kunt op plekken komen die niet veel toeristen zullen zien. Ik heb nog nooit gehoord van verhalen dat het voor vrouwen alleen minder veilig zou zijn. Maar neem natuurlijk de gebruikelijke voorzichtigheid in acht die je ook bij een wandeling door elke grote stad ter wereld zou nemen.
Het afraden om zelf te rijden zou ik van sommigen kunnen begrijpen. Het is gewoon een avontuur, maar ontzettend leuk om te doen. En je hebt de geschreven en ongeschreven regels snel door. Hier staan wat tips over autorijden in Cuba.
Dat je geen vloeiend Spaans kan is meestal geen probleem. De Cubanen zullen je altijd proberen te helpen en een aantal kan best een woordje engels. Zeker als je in een casa verblijft, kunnen de eigenaren best een beetje Engels. Een klein beetje Spaans spreken kan je reis natuurlijk wel leuker maken.