Wij zijn van plan om in het najaar naar Cuba te gaan en zijn nu druk aan het zoeken naar een goede reisgids. Zijn er mensen op het forum die ervaring met een goede hebben? Want we lazen nogal wat negatieve reactie’s op de Lonely Planet Cuba.
Bedankt!
Welkom op het Cuba Forum van Wereldwijzer! Ik ben ook geen Lonely Planet fan. Als ik al iets meeneem aan leesmateriaal, dan altijd graag wat kleins en handzaams. Bijvoorbeeld de Marco Polo gidsen, die vind ik erg prettig. Die van Cuba heb ik en vond ik heel handig.
ja hoor … ook een prima gids. Maar ik blijf erbij dat Moon de beste is
Lonely Planet is een teveel verkocht boek, en daardoor zijn bijv de aangeraden casa particulares duur omdat ze een soort van kapsones hebben gekregen door de vele aanloop … zo ook paladares. Off the beaten path hoofdstukken niet meer bijzonder etc etc
Het aanschaffen van een guidebook is heel persoonlijk. De een houdt van korte duidelijke info zonder plaatjes, de ander wil een toeristisch plaatjesboek, de derde een goed geschreven verhaal …
Het allerbelangrijkste is, de datum van uitgifte, de info veranderd regelmatig en dus moet een gids up-to-date zijn.