Lonely planet

Ter informatie voor alle geïnteresseerden en aanstaand Cuba-bezoekers:

sinds deze week ligt de nieuwste versie van de LP Cuba in de boekwinkels.

Hoi Anacondor,

Goed om te weten! Maarreuh, is altijd wel handig even ISBN nummer te vermelden…
Is het deze? Met ISBN 2840700662?

Op de lonely planet site zelf vond ik er veel over Cuba.
Het zijn er echt nogal wat… Zit daar de nieuwe ook bij???

Liefs,
Carolina

Nee, het is een andere:

ISBN 1 - 74059 - 746 - x
November 2006, 4th edition

Die met de vader van Ernesto Che Guevara op de voorzijde :biggrin: …; hij staat ook in het lijstje met LP’s van Cuba op de website van Lonely Planet.

Yeps, gevonden, dat is deze dus:
Lonely Planet Cuba ISBN 174059746x.

http://shop.lonelyplanet.com/covers/174059746X_a.jpg

Thnx voor de toelichting Anacondor!

Liefs,
Carolina

Graag gedaan; volgende keer zal ik ook de moeite nemen een plaatje toe te voegen, ik ken de mogelijkheden van het forum nog niet eens…

Hopelijk zijn ze een beetje behoudend met het aanprijzen van eetgelegenheden. Drie keer in een restaurant gegeten, waarvan een keer redelijk tot goed. Een keer was het werkelijk niet te eten, zelfs een varken zou z’n neus er voor optrekken. Verder was die LP een zeer handige gids. Eten in restaurants moet je zo veel mogelijk vermijden :retard:

Eten in restaurants moet je zo veel mogelijk vermijden

Is iedereen het hier mee eens? En waar moet ik dan eten…?

In een restaurant natuurlijk :slywink:

Daarom verschijnen er ook steeds nieuwe uitgaven van de LP, zodat nieuwe aanbevelingen toegevoegd worden en reeds gesloten of onsmakelijke restaurants eruit worden gehaald.

Je kunt eten in

• officiele Cubaanse restaurants of in de hotels (mooie lokatie en aankleding, goed eten, europese prijzen)
  • of in een Paladar (eenvoudig aangekleed maar daarom niet minder gezellg wat betreft de personen, goed eten over het algemeen en goedkoper dan de officiele restaurants)
  • of eventueel bij je gastgezin thuis (met de familie aan tafel, minder keuze wat betreft eten maar kan wel reuze gezellig zijn en met een fles rum komen de verhalen ook nogal ´s los :wink: )

Ik ben het wel een beetje soort van eens met dat de LP wat behoudender kan zijn in zijn restaurant aanprijzingen, dit is natuurlijk altijd een moment opname.
Zeker als de uitbater weet dat “de Lonely Planet” daar aan dat tafeltje zit te eten, maar wat meestal niet het geval is.

Daarbij heb ik in deze nieuwe LP een boel gelezen waarvan ik dacht: “dat hebben ze zó overgenomen uit de vorige editie …”

Hoeveel zal werkelijk opnieuw worden gechecked, uitgeprobeerd en bekeken?
Hoe lang is zo’n schrijver bezig met het her-schrijven van een nieuwe editie en hoe lang vertoeft hij op Cuba om die nieuwe gids te realiseren?

Lastig … :slight_smile:

Al geef je een keer een belletje naar LP of stuur je een mailtje waarin je een eetgelegenheid aanprijst: het lijkt wel of ze het er dan direct in zetten. Het eten bij de mensen thuis is grandioos. De ene keer wat uitgebreider en gevarieerder dan de andere keer, maar over het algemeen kan je daar prima eten tegen een zeer billijke prijs. Ik vond de restaurants die we aandeden niet uitblinken qua sfeer, service en smaak. Bij de gastgezinnen werd dat echter in ruime mate gecompenseerd. Mijn advies: bij gastgezinnen eten!