Hallo,
heb veel gereisd in USA & Canada en ook wel wat Azie; voor reisgidsen gebruikte ik veelal Moon Publications en L.Planet.
Zoek nu iets leesbaars en bruikbaars voor Cuba; ga daar volgende maand 12 dagen aar toe. Plan is dag of 3 of 4 in Havana en dan met huurauto (?) wat rondrijden. Zoek dus praktische tips en overnachtingsadressen, belangrijk is dat het actueel is en natuurlijk “what to do”.
Het hoeft niet per se in het Nederlands te zijn.
Ik ben geen backpacker, maar ook geen resort type. Wil mooie foto’s maken voor mijn website. Ook graag een rondvlucht maken met een DC-3 of zoiets ouds.
Dus welke gids en eventuele tips welkom… gracias
L.S.
Naar Cuba om o.a. mooie foto’s te maken?
Op de website van Cubareisboeken lees ik:
"Cuba is in één woord: fotogeniek! En National Geographic staat natuurlijk bekend om haar prachtige fotografie; laten die nou recentelijk een reisgids over Cuba hebben uitgebracht. Er is in de zeer volledige gids dan ook volop ruimte voor sprekende portretten van de vriendelijke bevolking, klassieke auto’s, de uitzinnige architectuur, weidse landschappen en rijke geschiedenis. De gids is echter veel meer dan alleen foto’s en bestaat uit drie delen: geschiedenis en cultuur, bezienswaardighedeninformatie, plattegronden etc. over Havana en de rest van Cuba en tot slot de reiswijzer waarin vervoer, hotels en restaurants en algemene reisonderwerpen zoals ambassades en telefoneren. De hotels en restaurants worden ingedeeld in vijf overzichtelijke prijsklassen en onder het kopje ‘iets bijzonders’ wordt een speciale plek sfeervol omschreven: ‘Verfijnde aankleding in de jaren dertig-stijl herinnert aan de dagen dat Irénée du Pont hier woonde. Marmeren vloeren, smeedijzeren bedden en foulards als meubilair…’ De overzichtelijke kaarten van wandelingen en autoroutes bieden een goede mogelijkheid om het land op eigen gelegenheid te ontdekken. In de achtergrondverhalen (thema’s genoemd in het boek) komen uiteraard onderwerpen als rum, sigaren en Che Guevara aan bod.
National Geographic Reisgids Cuba, uitgever Kosmos-Z&K Uitgevers, 271 pagina’s, ISBN 90-215-3880-6 "
Einde citaat.
Lijkt mij echt iets voor U.
Bron (en je kunt het boek daar ook bestellen):
http://www.reisomdewereld.nl/cariben/cubar…reisboeken.html
Waar, op dit moment nog een ander boek aanbevolen wordt. Omdat die boekenwebsites nog al vaak ververst worden citeer ik maar even weer:
Titel van boek “Standplaats Havana”
Auteur: Harjan Bos
"Harjan Bos werkte enige tijd als reisleider in Cuba. Tijdens die periode deed hij als ‘Our man in Havana’ verslag van zijn indrukken en ervaringen in het e-zine Writers Block Magazine (www.writersblock.net). Deze reportages zijn nu gebundeld in ‘Standplaats Havana’ en beschrijven hoe communisme en vrolijkheid hand in hand gaan op het zo warme en sprankelende Cuba. De auteur neemt je mee op stap door nachtelijk Havana en maakt je bekend met de ins en outs van de Cubaanse sigaar. Andere reportages gaan in op de soms absurde kanten van een van de laatste communistische landen ter wereld en het nog steeds voortdurende conflict met de Verenigde Staten.
Standplaats Havana, uitgeverij Elmar. 80 pagina’s, 2003. "
Einde citaat.
Bron:
http://www.reisomdewereld.nl/cariben/cubar…reisboeken.html
Prettige Reis
Arturo
Bedankt Arturo,
dienstreisje naat buitenland maakte dat ik nu pas met een antwoord kom.
Ik ga die site zeker beter bekijken, bedankt.
Heb bij "Wegwijzer’ (mijn favoriete reiswinkel) in Haarlem de Footprints gids van Cuba gekocht, plus een topo kaart (met benzinetanks) en een kaart van Havana gekocht. Nu kan ik echt gaan plannen.
Deze gids, hoewel zeer recent maakt nog melding van dollars om mee te nemen, heb begrepen dat euro’s nu beter zijn.
Denk dat ik me op Pinar del Rio ga richten, Havana natuurlijk en misschien Trinidad (UNESCO Heritage Site).
Tips zijn nog altijd welkom !