gids?

Hallo, Wij zijn van plan komend voorjaar naar Cuba te gaan. We spreken geen spaans (behalve hola en zo); wel engels. Op zich heb ik er geen problemen mee op eigen houtje te gaan, maar ik ben bang dat ik toch her en der wat dingen ga missen. Iemand die toevallig een goede (engelstalige) gids kan aanbevelen (ofwel voor een 2 wk tour, ofwel alleen in de belangrijkste plaatsen). Complicatie: de meeste guided tours die ik gevonden heb overnachten in hotels, ik wil bij voorkeur in een CP. Alvast bedankt voor jullie suggesties! Frans PS: ik bedoel natuurlijk een persoon (The rough guide to Cuba heb ik al :wink: )

Hallo,

Nee, een gids kan ik je niet aanbevelen (behalve die op papier) maar een aantal jaar geleden zijn wij ook naar Cuba geweest. Vlucht geboekt, de eerste 2 nachten in Havanna en een huurauto. Met een kaart en idd die papieren gids konden wij ons uitstekend redden.
Je hebt alle vrijheid om te gaan en staan waar je wilt, we konden steeds leuke overnachtingsplekken vinden en hebben een geweldige reis gehad. Je komt genoeg mensen tegen, die zich over je willen ontfermen, of je daar op in gaat of niet moet je dan zelf zien, wij deden het soms wel en soms niet, het zijn namelijk erg aardige en gezellige mensen, die trots zijn op hun land.
En nee, we spreken ook nauwelijk Spaans, er wordt redelijk veel Engels gesproken.

Veel plezier!
Sandra

1 like

Flensa, bedankt voor de info. Waar ik het meeste twijfels over had is of ik (met name in de steden) de mooiste plekjes ga zien, en er ook wat van begrijp. Maar misschien moeten we toch maar vertrouwen op locals die graag een CUC of zo bijverdienen (en dat is meteen het andere punt, ik heb eigenlijk geen idee wat je dan zo iemand moet geven).