Cuba fly & drive boeken of is zelf regelen goedkoper?

Mijn vriend en ik denken over een reis naar Cuba in november.
We willen ongeveer 3 weken gaan, maar ik schrok nogal van de prijzen

Voor vliegtickets in die periode kom je al snel aan de 1000 euro p.p
Op een site die cubareizen op maat samenstelt las ik dat autohuur al snel tussen de 50 en 75 euro per dag is. Dus dat is voor 3 weken toch ook al minstens 1000 euro en waarschijnlijk meer.
En dan moet je nog eten, hotels etc. etc.

Nu zie ik dat bijv. Kras ook fly-drives naar Cuba aanbied en die zijn dan inclusief hotels, autohuur én vliegticket maar 1450 euro! Is dus al een stuk goedkoper
Nadeel is wel dat ze alle hotels voor je hebben uitgezocht maar ik dacht: die kan je natuurlijk ook min of meer negeren en alleen het begin en eindhotel nemen…en tussendoor gewoon zelf leuke casa’s uitzoeken die je leuk lijken.

Klopt dit een beetje of valt het uiteindelijk wel mee met kosten van bijv. autohuur? Is het aan te raden om zo’n fly-drive te boeken of kan je kostentechnisch net zo goed of beter zelf alles regelen?
Ik zit vooral met die vliegtickets die ik niet kan vinden voor onder de 1000 euro en waardoor het al snel erg duur wordt

68 keer bekeken maar niemand heeft hier een antwoord op?:zon02:

Fly-drives zijn doorgaans goedkoper dan separate vliegtickets en autohuur. Ik raad je aan eens navraag te doen bij Skybreakers; zij hebben destijds voor ons een vrij voordelig pakket (vlucht+auto) samengesteld (en wonderwel vinden ze vaak iets goedkopers dan ikzelf, terwijl ik aardig goed kan zoeken). Slapen kun je inderdaad in casas particulares, da’s redelijk goedkoop en erg leuk. Het boeken van een pakket via Kras of iets dergelijks kan ik je van harte afraden, tenzij je graag in een campingvlucht zit en diezelfde mensen weer in je hotels wil aantreffen…

Succes!