Cuba; diverse vragen!

Geef me je emailadres…dan zoek ik het kaartje op en stuur het je via de elektronische post

Hoi Evelien,

Op zich geen ramp hoor. Weet je wat, stuur me even een mailtje, dan zal ik mijn vriendin in Santiago een mailtje sturen met een cc’tje aan jou. Dan heb je haar emailadres ook en kun je zelf contact met haar hebben.

Hoop dat Spaans geen probleem voor je is… :wink:
Dusss… Ik zie je mailtje wel tegemoet!

Liefs,
Carolina

hey Kolbike en Caroline, 'k heb jullie alletwee een mailtje gestuurd. Best gebruik je’t adres dat ik in de mail zelf geschreven heb, 't is een ander dan’t adres waar ik me hier had mee aangemeld!

Done Evelien! Je hebt mail terug! :wink:

Liefs,
Carolina

thx carolina (heb men beste spaans bovengehaald, wat niet veel voorstelt, mja dat zal wel lukken zo)

goh, overmorgen moet ik om dit uur inchecken!!!

Spannend he?!

Ik heb je mailtje gezien. Zag er goed uit hoor.
Zal Clara geheid begrijpen!

Liefs,
Carolina

jeuj! :slight_smile:

(Enigszins verlate reactie…)

Inderdaad een goed idee om op Holguin te vliegen en terug vanaf Varadero/Havana. Probleem is echter dat wij er niet in slagen voor een normale prijs deze tickets te boeken. Met name omdat bijvoorbeeld Arke meldt dat het niet mogelijk is om een enkele reis te boeken of om op de ene plaats heen te vliegen en vanaf de andere terug. Bij Martinair lijkt dit op grond van hun website ook niet mogelijk, hoewel vliegtarieven.nl laat zien dat het wel met Martinair mogelijk is. Maar dan komen we op EUR 800/900,-- retour, en da’s vrij veel…

Hebben jullie nog een goede tip waar ik nog niet aan heb gedacht? Zou ontzettend fijn zijn. De bedoeling is om in jan/febr 2007 zo’n 2-2,5 weken weg te gaan.

Overigens zullen we in (of moet ik zeggen: op?) Cuba een huurauto nemen en het openbaar vervoer laten voor wat het is. Misschien mis je daarmee wel een hoop ervaringen :lol:, maar in ieder geval ook een hoop discomfort :nod:. Na tijden van cheapo backpacktrips zijn gelukkig de financieel ietwat betere tijden aangebroken…

Hoop dat iemand van jullie ons ‘probleem’ herkent en kan vertellen of en hoe dit goed op te lossen valt!

Hey Anacondor,

Heb je al geprobeerd persoonlijk contact op te nemen met Martinair?

Mijn ervaring met heenvlucht op een andere stad dan de terugvlucht was in een pakkettrip. Loop eens wat reisbureaus binnen en kijk wat ze bieden. Fly en drive is meestal op die manier namelijk. Dan heb je vluchten en huurauto. Het enige dat dan volgens mij ook al vast ligt zijn hotels… Maar wellicht kun je het ook zonder hotels boeken…

Overigens de laatste keer dat ik een ticket boekte was heen december, terug januari, dat was rond de 700 euro. Is voor Cuba en die tijd niet altijd een slechte prijs, hoewel er inmiddels betere aanbieders zijn geloof ik.

Succes.

Liefs,
Carolina

Ha Carolina,

Fijn, zo’n snelle reactie! Ik heb inderdaad geprobeerd met Martinair contact op te nemen, maar vandaag zijn ze niet bereikbaar en doordeweeks ben ik op ‘hun’ tijden nauwelijks beschikbaar… Maar ik ga het zeker nog een keer proberen.

Een Fly&Drive zou ik in beginsel prima vinden, als er maar geen hotels bij zitten. Misschien is dat best een goed idee van je. Ik zal nog eens gaan zoeken.

Voor 700 euro zou ik ook nog wel willen vliegen; overigens dacht ik dat december wel weer wat duurder is dan februari. Ik vind het maar lastig dat de door mij gevonden tickets zo aflexibel zijn. Wat ook ontzettend vreemd is, is dat je bij Arke wel via Holguin naar Varadero vliegt, maar niet alvast in Holguin mag uitstappen; hóógst dubieus, maar ja.

Chau!

Arke vliegt op idiote tijden en ze zijn veel te duur.Martinair vliegt aan het eind van de ochtend heen en in de avond terug. Bij Neckermann een weekje hotel in Quardalavaca of Varadero met vlucht (Martinair) voor 750,= . Specialtraffic -ze heten nu Kuoni- verkoopt combinatietickets met strandhotel -goedkoop en per dag. Onderweg van oost naar west een dagje all-inclusive chillen in Santa Lucia voor 32 euri !!! Tevens hebben zij de goedkoopste en leukste auto: het open jeepje van Suzuki voor 28 per dag. Kom je er op het web niet uit vraag dan hun prijslijst aan.

Voor héél veel info over Cuba op vakantie kun je kijken op: http://www.cubaforum.nl

“Wat ook ontzettend vreemd is, is dat je bij Arke wel via Holguin naar Varadero vliegt, maar niet alvast in Holguin mag uitstappen; hóógst dubieus, maar ja.”

Dat is niet alleen hoogst dubieus, maar er klopt bij Arke dan iets niets.

Je mag trouwens altijd op/vanuit een geland vliegtuig uitstappen onder het motto:
ik voel mij echt niet goed.

Dat heb ik vaak genoeg gezien en de plaatselijke brandweer/ambulance etc. vinden dat best wel een leuke oefening.
Zeg gewoon tegen de hoofd-piloot, de gezag-voerder dat je eruit wilt.

Cuba-vrienden,

Dank voor jullie nuttige tips en info; mijn (onze) reis wordt ingeboekt (en wordt deze week dan eindelijk definitief). We vliegen in februari - mede op jullie aanraden - op Holguin en terug vanaf Havana. We betalen waarschijnlijk elfhonderd-nogwat euro voor deze vlucht inclusief 16 dagen autohuur en belastingen; lijkt me heel redelijk.

Ik kom vast later nog bij jullie terug voor alle inside-info, maar for now: thanks!

Anaconda,

Inderdaad, heel redelijke, om niet te zeggen zeer lage prijs (inclusief die auto voor 16 dagen) dd.feb. 2007

Complimenti, via welke club/vliegmaatschappij of ? heb je dat voor mekaar gekregen?

Arturo

Wil t.z.t.