Cua Dai beach

Beste iedereen,

Alweer een maandje dichter bij de reis richting Vietnam. De bedoeling is om een aantal dagen te relaxen aan het strand in de buurt van Hoi an. Is Cua Dai het mooiste strand in de buurt van Hoi An of zijn er mooiere stranden die ik over het hoofd heb gezien?

Vraag 2 is of er hier slaap mogelijkheden zijn aan het strand? Ik bedoel dan echt rieten hutjes op het strand zelf? Zoja zijn deze een beetje betaalbaar?

Tips zijn welkom voor een leuk resort/ bovengenoemde hutjes. We reizen geheel in budget, maar ik zou hier wel wat meer willen betalen om onszelf eens lekker te laten verwennen. Wat kost een resort in de buurt van Hoi An? Kun je voor een 25 a 30 dollar iets leuks vinden?

Bedankt iedereen

Hallo Appelsaps,

Cua Dai is het mooiste strand in de buurt van Hoi An.
Ook mooi is het strand tussen Hoi An en Danang, maar dit wordt helemaal volgebouwd met 5 sterren
resorts en time sharing projecten.
Was / is ook bekend als China Beachtijdens de oorlog.

Ik denk wel dat ik je waarschijnlijk moet teleurstellen+ rieten huisjes op dit strand zul je niet budget vinden. Ik hoop dat andere lezers dit voor jouw kunnen weerspreken’.
Zoals bijna langs de gehele kust vind je voornamelijk resorts met soms nog een enkel guest house.

Een resort dat wat in de buurt komt, maar nog altijd 50 dollar per kamer duurder is is River/beach+ 30 seconden lopen naar het strand ) straat oversteken’ maar mooi gelegen aan de rivier.
Kost je voor 1 nacht 85 dollar superiorroom,. Superdeluxe met rivervieuw 70/90 dollar.

Wat verder van het strand is ook een goed hotel, iemand op dit forum heeft daar een naam genoemd maar ben dit vergeten en dit is wat goedkoper. Maar het is ook niet direct aan het strand maar ook een goede keuze.

Jammer voor je dat ik het echt niet mooier kan maken.

gr
Ton.