wij hebben ook Barcelona gedaan en we zijn daar met een taxi naar het centrum gegaan.ik weet niet wat het koste want we waren met een groep.
Je kan gerust terug naar de boot keren om te eten maar wij gingen smorgens vroeg ontbijten en gingen van de boot vanaf we konden en keerden dan terug rons 14 u om te eten op de boot !
de 1ste shift is om 18.30u en de 2de shift om 21u ,je kan de show gaan bekijken als je in de 2de shift zit terwijl de 1ste shift aan het eten is !
Ik wil wel nog vermelden dat wij gevaren hebben met de Splendida,een prachtig schip !
Hallo,
Dank je wel voor je uitleg. Wij zijn met zān vieren en ik vroeg me af of je dan een tafeltje voor 4 personen krijgt 's avonds in het restaurant (heb ik wel gevraagd in het reisbureau, ma jaā¦). Hier en daar lees ik dat je verplicht bij andere mensen aan tafel moet?
Dat staat meestal gerigistreerd zodat je met z,n vieren aan tafel kunt.Anders bij de office balie regelen of bij het restaurant bij aankomst.
Straks kom je zeer enthousiast terug.
Wat je andere vragen betreft over wat te doen bij aankomst haven.Vaak kun je met een shuttle bus van de boot vertrekken en soms zelf te voet gaan.Is steeds verschillend.
Wij hebben al 4 keer een cruise gemaakt meestal met shuttle bus gegaan.
Steeds laatste eten tijd alles naar volle tevredenheid verlopen.
Groetjes Lelany
als je niet akkoord bent met de plaats aan tafel kan je vragen om een andere tafel,er zijn tafels voor 2 of 4 of meerdere personen.
ze doen er alles aan om het naar je zin te maken.
het was ook onze eerste cruise en wij hadden een schitterende reis en ook heel mooi weer.
wanneer vertrekken jullie en met welk schip ?
Hey Saar,
Wij vertrekken op 6 april met de MSC Preziosa, dat is hun laatste schip die nu nog in de vaart moet gaan (in maart denk ik).
Wij vertrekken in Marseille, om 19 u vaart de boot af. Ik vraag me af vanaf wanneer we op het schip mogen. Wij zijn al van de dag ervoor in Marseille omdat we anders geen vlucht hadden. Hopelijk valt het weer dan al een beetje mee (jullie hadden veel geluk zeg met het weer, en dat in januari)
Hopelijk amuseren onze dochter en zoon hen ook. Zijn al 19 en 16 jaar.
Kun je 's avonds (buiten dan de formele of captainsavond) ook bijvoorbeeld in een jeansbroek gaan eten of moet dit elke avond wel een beetje chiquer zijn (zo ook voor jonge gasten ?)
We kijken er alleszins naar uit en zijn benieuwd wat we er allemaal van mogen verwachten. Dank u wel voor jou reacties.
Fijn te horen hoe jullie het stelden. Vele groetjes.
hoi Kenia
Je kan altijd naar het buffet gaan eten en gewone kledij
het is maar in de restaurant dat ze meer informele kledij verwachten.op de casuel avonden kan je zeker in jeans gaan eten !
dat staat iedere dag in je krantje die je 's avonds ontvangt in je kajuit.er zijn normaal 2 gala avonden maar je bent nooit verplicht om daar te eten,je kan gerust naar het buffet gaan waar je ook een zeer grote keus hebt !
wij waren al om 15 u op ons schip en die vertrok om 18 u .het is heel leuk om dan al het schip te verkennen !
een heel goeie reis gewenst !