cruise

hallo,ik ben marika .
wij gaan in oktober voor de 1st x een cruise doen op de middellandse zee.
wij vertrekken vanaf Rome(civitavecchia).
Wij landen daar om 8u20 en onze boot vertrekt om19u.
Graag zouden wij willen weten of we onze bagage aan boord kunnen geven en daarna nog de stad bezoeken.
Of is het zo dat eens je ingecheckt bent op de boot,je er niet meer af kan?
Alle informatie is welkom!
:dag:

1 like

Hi ik heb nooit een cruise gedaan, maar zou je deze vraag niet beter kunnnen stellen aan de cruisemaatschappij waarmee je gaat? Misschien hanteren die elk andere regels, maar kan me haast niet voorstellen dat je de boot niet meer af mag, waarschijnlijk wel dat je op een bepaalde tijd terug moet zijn.

1 like

Hallo,
Wij hebben die vraag reeds gesteld aan de touroperator,waar zij bevestigen dat we nog van de boot mogen na inchecken.
Maar,omdat ik dit nog nergens gelezen heb ,vraag ik het nog eens aan mensen die reeds een cruise gedaan hebben,kwestie van zeker te zijn,hé.

Toch bedankt voor uw reaktie.
groetjes
marika.

Hoi,

Je mag zo vaak als je wilt van boord, als je maar op tijd terug bent.
Wat je niet moet vergeten is dat het naar Rome zeker 1 uur rijden is met een taxi.
Neem voor de zekerheid zeker 1 1/2 aan.
Immers de boot wacht echt niet op jou, alleen als je met een excursie van de rederij zelf gaat wacht de boot altijd op de bus.

Maar Rome moet je zeker doen.
Een optie is ook gelijk een rondje Rome.
Ga je met de taxi of een schuttlebus?
Een taxi zal graag voor een 40 euro even langs de mooiste plekjes in Rome rijden, voordat hij je naar Civitavecchia brengt.

Je/jullie gaan genieten echt waar.

Wij gaan zelf over 3 weken.:dag:

Hallo,
Bedankt voor u reaktie.
Wat ik nog graag wou weten,wanneer zou de boot aankomen in Civitavecchia als men weet dat hij om 19u terug gaat vertrekken?
Stel dat we om 11u reeds in Civitavecchia aankomen,zou de boot al ter plaatse zijn?
Dan kunnen we alsnog onze bagage aan boord brengen en daarna de stad verkennen.
groetjes .
Marika.
En een prettige reis toegewenst!!

Hoi Marika,

Meestal komt een cruise schip rond 8.00 binnen, met welk schip ga je mee?

Groet Jacqueline

hoi Marika,

Je mag echter pas na 12.00 aan boord, de passagiers moeten eerst allemaal van boord.
Dan zijn er nog passagiers die met voorrang aan boord gaan, meestal die al vaker bij deze maatschappij hebben gevaren en de duurdere hutten.
Als je vroeg in de haven bent dan mag je in de regel ook als een van de eerst, behalve dan die met voorrang, aan boord.
Kom je pas tegen 14.00 aan dan is het goed mogelijk dat je pas om 16.00 aan boord kan, vanwege de drukte.
Je kunt dan beter als je toch om 19.00 pas vaart om een uur of 17.00 met je koffers aankomen.
Let wel op minimaal 1 uur voor vertrek je de eerste dag aanwezig moet zijn.

Groet Jacqueline

Hallo Jaqueline,
Wij gaan met de MSC Splendida.
Wij doen Civitavecchia,Genua,Barcelona,Dagje op zee,La Goulette(Tunesie),La Valetta(Malta),Messina(Sicilie),Civitavecchia.
Wij zijn super benieuwd!

Mag ik vragen met welke rederij jullie varen?
Hebben jullie ervaring met cruisen?
Nemen jullie een drankpakket aan boord?
Alle informatie is welkom.

Groetjes
Marika.

Hoi Marika,

Ik heb het even nagekeken op het vaar schema en jullie schip komt inderdaad om 8.00 aan.

Wij Varen 3 September met de Celebrity Equinox 12 dagen Civitavecchia- dagje op zee - Mykanos -dagje zee - 2 dagen Istanbul - Kusadasi - Piraeus(athene) - Santorini - dagje op zee - Napels - Civitavecchia.

Op onze eerste cruise hadden we een cappuccino, fris en wijn pakket, maar dat doen we niet meer.

ik weet immers niet wanneer ik zin heb in wat, tot nu toe heb ik er geen spijt van gehad.

Hou er wel rekening mee dat er meestal 15% boven op de prijs komt , beetje verkapte fooi, de helft gaat meestal naar de rederij en de andere helft naar de obers/serveersters.

hoi,Marika
Wij vertrekken op 25.01.2012 voor de eerste maal op cruise.
we varen ook mee met Splendida maar vertrekken uit Genua.
Ik had graag vernomen hoe jullie het gesteld hebben in oktober.
alvast bedankt en een goeie reis.

oei,foutje we vertrekken natuurlijk 25.01.2013

Hallo Saar1964,

Ik zal je zeker laten weten hoe het was.
Op het internet kan je veel informatie vinden op forums zoals deze.
Wij hebben alle excursies zelf gepland,heb gehoord dat er aan boord veel geld gevraagd wordt om aan een excursie deel te nemen.
Op het internet kan je alle informatie vinden om zelf je excursies te plannen,en welke bezienswaardigheden je kan bezichtigen.
En eigenlijk is het best leuk alles zelf te plannen,en op te zoeken.
Heb je weet van de fooi die aangerekend wordt op het einde van je cruise?Best van hier rekening mee te houden,dit kan de factuur flink laten oplopen.
Een drankpakket nemen we niet,omdat we nog niet weten waar we dan zin in gaan hebben.
Als je vragen hebt,stel ze maar,zal die graag beantwoorden.

groetjes
marika.

hoi,Marika

Het komt nu wel heel snel nader voor jullie cruise !
Ik ben echt wel benieuwd hoe jullie het stellen ?
Hebben jullie een balkonkajuit genomen ?
Wij hebben een balkonkajuit genomen want ik vind het een beetje beangstigend zonder venster.
Ik had ook graag vernomen wat de dresscode is voor 's avonds of zal dat toch niet zo stijf zijn ?
Ik ben ook al wat aan het opzoeken op het internet wat betreft de excursies.
Jullie zullen ook nog kunnen genieten van zonnig weer .
Ik wens jullie alleszins een heel mooie reis toe !

Groetjes

Nog een paar nachtjes, jullie gaan toch vrijdag?
Heel veel plezier, hebben jullie al vervoer geregeld naar Civitavecchia?
Geniet en maak veel foto’s, wij horen wel hoe het is geweest.:dag:

Hallo Saar1964.
We beginnen nu echt wel te verlangen.
We hebben deze week onze reisbescheiden ontvangen,nog een paar weekjes en het is zover;de 26 ste oktober .
Ja, we hebben een balkonhut genomen,en dit om de zelfde redenen als jullie.
Wat die dresscode betreft,ik denk als je deftig gekleed bent,zoals je bijvoorbeeld zou doen om naar een feest te gaan ,dat dit wel goed is.
Mijn man draagt zelden een das,en zal dit aan boord ook niet doen.
Een deftig hemd met broek,en voor ons dames een deftig kleedje zal ook wel goed zijn.
Ik lees op de forums dat er mensen in short gaan eten,dat vindt ik er wel over!
Bedankt en tot hoors!!

Groetjes.
Marika.

Hallo kevertje,

Leuk dat er mensen zijn die mee met ons verlangen te vertrekken.
Maar het is nog een paar weekjes eer we vertrekken,de 26 ste oktober.
We hebben deze week onze reisbescheiden ontvangen,dus dit wil zeggen dat de datum nadert!
We zijn van plan om met het openbaar vervoer naar civitavecchia te gaan.
Met de taxi is het zeer duur,met de trein is het ongeveer 12 euro per persoon.
We hebben redelijk veel tijd en gaan dit op ons gemak doen.
We landen in Rome rond 8u s’morgens en we moeten maar aan boord gaan om 14u30.
Dus hebben we alle tijd om alles goed te bekijken zodat we niet op de verkeerde trein zitten!
De dienstregeling kan je opzoeken op het internet en welke trein je moet nemen ook,enkel een ticket boeken kan niet on-line.
We moeten eerst een trein nemen tot Rome Termini(een centraal station),en vandaar een rechtstreekse trein naar civitavecchia.
We hadden graag Rome zelf bezocht,maar dit zal er niet in zitten.
We zullen dit zeker een ander keertje doen tijdens een citytrip;dat spreekt voor zich wat het is de moeite waard.
Dat we veel foto’s gaan trekken spreekt voor zich,er zal ook veel te zien zijn ,niet alleen aan boord ,maar ook aan land.
Ik laat zeker weten hoe het was!!

Tot hoors!
Groeten.
Marika.

1 like

Hallo nogmaals,

Ik was vergeten vragen hoe jullie cruise was,als ik het goed voor heb zijn jullie nog niet lang terug van op reis?
Heb je nog tips voor ons?
Laat eens weten hoe het was hé?

groetjes
Marika

1 like

Hoi Marika,
klopt wij zijn net een weekje thuis, het was FANTASTISCH.
Wij waren nog nooit met de Celebrity mee geweest, maar tot nu toe de beste maatschappij.
koffie/thee, water en frisdrank de hele dag gratis te krijgen op het zwembad dek, het eten was echt zalig.Als je aan wal bent geweest en je wilt weer aan boord komen, staat er altijd een tent op de kade met water en een koud doekje.GEWELDIG.
De hutten zijn eigenlijk allemaal wel hetzelfde bij elke maatschappij, zit niet zoveel verschil in.
De mensen waren gezellig, het weer was goed, wat wil je nog meer.:foto:

Ik heb alweer een paar foto’s geplaatst, kijk en geniet, jullie ervaren het over een paar weekjes ook.
Ik ben benieuwd hoe de route is die jullie op de 26e gaan doen.

Civitavecchi -, Genua - Barcelona - La Goulette - La Valletta - Messina - Civitavecchia.
Zelf ben ik alleen bekend met Barcelona en Civitavecchia.
Je krijgt een avond van te voren een plattegrond van de haven waar je de volgende morgen komt te liggen, je kunt dus op je gemak de route doornemen, bij de uitgang liggen meestal ook nog exemplaren.
Wat ik wel altijd mee neem is een aardappelschilmesje, om een appeltje te schillen in je hut.

Wij vertrekken 5 november met de Equinox vanuit Rome. Zijn jullie met het openbaar vervoer gegaan. Is dit goed te doen? Wij zijn van plan om een soda pakket te nemen. Weet jij of dit de moeite waard is? Wij hebben een garantie balkonhut geboekt, dus wij weten niet waar wij komen te zitten op het schip. Dit is de eerste keer dat wij met Celebrity gaan, wij hebben alleen ervaring met MSC.

1 like

Hallo Janke,
Ik heb geen ervaring met Celebrity, eigenlijk totaal niet met cruisen want volgende paasvakantie wordt het onze 1ste keer (spannend). Ik las dat je ervaring hebt met MSC en daarom wou ik je vragen of je me alle info kunt bezorgen die jij belangrijk vindt aub ? We (mijn man, ik en onze 2 kinderen 15 j. en 18 j.) varen in april met de MSC Preziosa, dit is hun meest recente boot. We varen op de Middellandse zee met vertrekhaven Marseille. De aanleghavens zijn Genua - Napels - Messina - La Goulette en Barcelona. Alle info is super welkom. Als je het wil kan ik je mijn email geven. Laat je me iets weten ? Alvast van harte dank.