Hallo
we zijn van plan om binnenkort onze cruise te boeken voor komende zomer, zouden het leuk vinden om dit met
een leuk gezin te doen. Temeer om onze dochters (14+17) ook wat meer fun te laten hebben, dus zou leuk zijn
als het gezin ook kinderen heeft in die leeftijd. Het is de cruise van MSC Magnifica, 11 dagen, incl. de Noordkaap.
Ik hoop reakties te krijgen!
Groetjes van Jacqueline en Luca
Hoi, Mijn gezin, echtgenoot en dochter van 18, wil volgend jaar ook naar de Noordkaap, zelf heb ik 2 jaar geleden
de route al gedaan.
I.v.m. examens van mijn dochter weten wij alleen niet welke week.
hai, joh dat zou heel leuk zijn! Wij gaan deze week boeken (heb al een optie) er zijn nl nog maar weinig cabines beschikbaar en een luxe cabine is onbetaalbaar. Laat je me weten als jullie ook op dit schip zitten dan? Groetjes Jacqueline
Weet je zeker dat de MSC Magnifica vertrekt op 13 Juni 2013 vanuit Amsterdam en niet op de 11e?
groetjes Jacqueline
he grappig jij heet ook Jacqueline , ja je hebt gelijk het moet de 11e zijn en niet de 13e.
We hebben gister geboekt, ik dacht dat we vroeg waren met het boeken, maar nu blijkt dat we de laatste cabine hebben met een raam. Interne cabines waren allemaal al op… hoezo crisis… Ben benieuwd of we jullie zullen zien. Waar wonen jullie in NL? groetjes Jacqueline
Hoi Jacqueline,
Wij kunnen pas weg de examens van onze dochter weg en moeten op tijd terug zijn als ze uitslag krijgt.
En ik boek nooit zo ver van te voren, meestal een week of 6.
Wat is de reden dat jullie voor MSC hebben gekozen?
Wij hebben geen ervaring van deze maatschappij, alleen van de Costa, Aida en Celebrity.
Wij wonen in Gelderland.
Groet Jacqueline
hai
wij hebben gekozen voor MSC omdat dat hier in Italie (daar woon ik) de meest gangbare maatschappij is. Vergeleken met Costa is hij een stuk voordeliger. In Italie betaal je ook niet voor kinderen die nog geen 18 zijn maar die mogen gratis mee, dus dat scheelt een hoop met de buitenlandse maatschappijen. Wij hebben tijdens onze laatste cruise een voucher aan board gekocht en daarmee kreeg je dan korting als je binnen 2 jaar nog een cruise boekte bij MSC. Dus vandaar weer deze keuze. Overigens een perfecte maatschappij, heb er nix op aan te merken. groetjes Jacq
Hoi,
Nooit gedacht dat MSC ook Italiaans was, dacht bij Italië alleen aan Costa.
Juliie wonen dus in Italië, maar spreken wel nederlands, vertel…
2 jaar geleden ben ik met de Costa Luminosa naar de Noordkaap geweest, heb je de foto’s al gezien in mijn fotoalbum.
1 x per jaar ga ik met mijn moeder (84 ) cruisen , de rest van het jaar is voor mijn gezin, het was een fantastische reis.
Midden in de nacht ga je de fjord binnen, vanaf ons balkon hebben we genoten.
Je vaart zo dicht langs de oever, dat je het idee hebt dat als je even strekt je de vaste wal kunt aanraken.
hai
even gekeken naar je fotoos, prachtig hoor, krijg er al helemaal zin in! Ook al ben je in juli geweest ziet het er nog best wel koud uit. Hoe was je ervaring met Costa? Gelukkig was kapitein Schettino er niet bij die keer
Ik heb ook gevraagd aan mijn ouders of ze mee wilden, helaas is dat lastig met mijn moeder die flink aan het dementeren is.
Afgelopen zomer was gezellig met mijn schoonouders en schoonzus/zwager. Vind het altijd leuk om met bekenden te gaan.
Ja ik ben Nederlandse (kom uit Amsterdam) en man man is Italiaan, we wonen aan het Lago Maggiore, wel eens geweest? groetjes Jacq
hai Kevertje, de datum is verandert, we nemen een cruise later nl degeen die 22/6 vertrekt, dus als jullie ook van de partij zijn dan horen we elkaar! groetjes Jacq
Hoi, Jammer de tijd is wel goed, alleen de route is minder.
Ik ga graag nogmaals naar de Noordkaap, maar wel wil ik Gieranger, Hellesylt en Flam aandoen.
Omdat de MSC Magnifica via Hamburg gaat mis je alle mooie plekjes en volgens mij de mooiste fjord.
Mijn voorkeur heeft dan de voorkeur op 5 juni met de Costa -Amsterdam, Hellesylt, Geiranger, Trondheim, Honningsvag (Noordkaap), Tromso, Leknes, Olden, Bergen, Amsterdam
Groet Jacqueline
hai, nou deze gaat wel naar de Noordkaap, en vaart ook langs Geiranger, Hellesylt, Tromso, welke plaatsjes missen wij dan die de moeite waard zijn? De Costa was overigens stukken duurder voor ons, scheelde 2500 Euro, dus gaan we voor MSC. Fijne cruise dan met Costa als ik je niet meer spreek! Laat je wel weten hoe het was als we terug zijn, groetjes
Hoi Jacqueline,
Klopt jullie reis gaat ook naar de noordkaap, alleen gaat de reis eerst naar hamburg, daardoor ben je veel tijd kwijt.
Ik kan niet vinden dat je langs Gieranger en Hellesylt gaat, de plaatsjes zijn wel leuk maar het gaat voral om de reis er naar toe. Volgens mij nog vele anderen is dit het mooiste fjord van Noorwegen
jullie route is op de 22 ste Amsterdam, Hamburg, Alesund, Honningsvag , Tromso, Andalsnes, Amsterdam.
Alle plaatsen in deze route zijn prachtig, alleen de stop in Hamburg is niet onze keuze, vandaar dat we voor een andere datum gaan.
Gelukkig hebben we nog wat tijd om even goed te kijken wat en met welke maatschappij we willen , meestal boeken we toch pas kort voor vertrek.
Groet Jacqueline
kijk nog eens goed, want ik zie dat ie na Andalsnes naar Hellesylt en Geiranger vaart…en vervolgens terug naar A’dam.