Hallo,
We zijn van plan om in de paasvakantie volgend jaar een cruise te maken op de Middellandse zee, dit met de MSC Preziosa.
Het zou voor ons de eerste maal ‘cruisen’ worden dus heb ik nog ontzettend veel vragen. Ik vraag me bijvoorbeeld af hoe je je het best kleedt ? Ik vernam dat er 2 maal een speciale avond is waarbij ze gala-kledij vragen. Wordt dit inderdaad strikt toegepast of is het slechts een bepaald publiek die deze kledij draagt ? En wat doe je dan met jongelui ?? Onze gasten zijn 18 en 15 j. Dit en nog veel tips van mensen die al een cruise hebben ondernomen of er iets over weten zou heel welkom zijn. Ik kijk uit naar jullie reacties. Groetjes.
Hoi,
Ik heb samen met mijn partner enkele malen een cruise gedaan. Overdag draag je kleren afhankelijk van het weer zwemkleding,korte broek etc . Er zijn inderdaad ook avonden met formele kleding. Het lijkt overdreven maar als je meedoet is het best heel leuk. Mannen dragen een colbert met of zonder stropdas , dames een gepaste nette jurk. Sommige mensen zijn tot in de puntjes gekleed. Als jongeren zich netjes kleden met blouse (lange mouwen) en broek ( geen spijkerbroek) is dit volledig geaccepteerd. Er lopen fotografen rond dit graag foto’s maken die je de volgende dag kunt kopen. Overige dagen ga je gewoon gekleed zoals je in Nederland ook gaat uit eten. Een cruise is erg leuk laat het op je afkomen en geniet ervan.
Hoi kenia,
Onze dochter ( 17 )gaat regelmatig mee op cruise, op de gala avonden is een jurkje zonder mouwen prima. Galakleding is niet verplicht, maar iedereen heeft wel een nette jurk, en zwart doet het altijd goed.
De ervaring is dat er heel veel vrouwen een cocktailjurk, dus kort, aan hebben, met veel glitter en glimmer, tijdens een gala avond.
groet jacqueline
Wij waren afgelopen zomer met de Holland America Line. Daar waren 2 formele avonden maar, je kon ook, zoals elke avond, naar het buffetrestaurant gaan en daar in je normale kloffie eten.
Onze ervaring is dat je dan helemaal geen speciale kleding mee hoeft te nemen. Je kon daar gewoon in korte broek en t-shirt eten. 's-avonds verlangden ze officieel wel een lange broek maar lang niet iedereen deed dat.
De glosssy uitstraling van de HAL is in elk geval overdreven. Als je niet formeel wilt dan hoeft dat niet. Met het buffetrestaurant zit je feitelijk gewoon op een drijvende vreetschuur.