Couchsurfing

Iemand ervaring met couchsurfing? Lijkt me supergaaf…maar als vrouw, te gevaarlijk?

Nooit gedaan, maar het idee is wel leuk. Onveilig lijkt het me niet, aangezien je op de meeste sites reacties hebt en Japan sowieso een erg veilig land is (bovendien zal je ongetwijfeld groter en sterker zijn dan de meeste Japanners :wink: ). Mij lijkt het alleen lastiger met het vinden van de plek (hostels zijn vaak makkelijker te vinden en hebben een betere lokatie) en ben je afhankelijk van of die persoon zijn/haar afspraken nakomt.

Het leuke is natuurlijk dat je gelijk contact heb met de locals en dat het vrij goedkoop tot gratis is. Nadelen lijken me comfort en misschien privacy.

ik denk dat zelfs de nadelen comfort en privacy wel mee kunnen vallen, ik had bij couchsurfing de laatste keer eigen kamer en een beter bed dan de bed en breakfast ervoor had…

heb nog geen ervaring in japan want ben daar nooit geweest maar vind couchsurfing een leuk initiatief!

Het is zeker een leuk initiatief. Maar de grondprijs in Japan is enorm hoog. Mensen wonen daardoor in enorm kleine huisjes en vaak nog met veel familie. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar ik zou niet uitgaan van privacy/comfort. Zeker niet als je bijvoorbeeld in Tokyo wil vertoeven.

Beste reizigers,
Ik ben student aan de school voor journalistiek en schrijf een artikel over couchsurfen. Ik ben op zoek naar mensen die het wel eens gedaan hebben en daar op zeer korte termijn een paar vraagjes over willen beantwoorden. Jullie zouden me enorm helpen.
Mail antwoorden op de volgende vragen naar [EMAIL=“linde_arts@hotmail.com”]linde_arts@hotmail.com:
Naam:
Leeftijd:
Studie, welk jaar:

Wanneer kwam je voor het eerst in aanraking met het fenomeen couchsurfen?
Hoe vaak heb je het sinds toen gedaan?
Wat maakt couchsurfen zo tof?
Wat is het leukste wat je hebt meegemaakt met couchsurfen?
Ben je nooit bang geweest dat je bij de ‘verkeerde mensen’ terecht zou komen?
Heb je ooit een vervelende ervaring gehad?
Hoe overtuig jij mensen om te gaan couchsurfen?
Alvast super bedankt!

Ik ben voornemens om eind dit jaar c.q. begin volgend jaar toch maar ff een ruim weekje Tokyo mee te pakken. En na het lezen van dit forum ben ik toch wel nieuwsgierig geworden naar het couchsurfing principe.

Het leek me dus wel wicked om eerst 2 á 3 dagen te couchsurfen en dan nog ergens een hotel voor de rest van de tijd.

Zijn er nog meer van dit soort website’s/initiatieven ?
Of heeft iemand ervaring hiermee, specifiek vanuit japan/Tokyo ?

Alvast bedankt !

In Tokyo kan het erg lastig zijn om een couch te vinden, maar als dat echt niet lukt kun je ook nog proberen met iemand af te spreken voor ‘coffee or a drink’. Als local kunnen zij je soms leuke dingen laten zien waar je zelf niet op was gekomen.

Een soortgelijk initiatief is Hospitalityclub.

Ik doe het “gelukkig” niet voor het goedkope van dit soort projecten, een hotel en coffee or drink heeft voor mij de zelfde toegevoegde waarde.

Maar die HC kende ik nog niet. ik zal vanavond eens het forum daar doorspitten. Thanks !