Hi,
heeft er iemand ervaring met couch surfing. Ik ben heel erg benieuwd wat jullie daarvan vinden en of het een optie is om goedkoper in een land te verblijven.
Groetjes, Marjolein
Hoi Marjolein,
Eigenlijk alleen maar goede ervaringen met couchsurfing. Je weet wat je krijgt en je zult je moeten aanpassen aan je host, maar daarvoor krijg je over het algemeen wel een hoop gezelligheid een regelmatig een rondleiding door de stad voor terug.
Ik doe het niet primair om geld te besparen maar om in contact te komen met de ‘locals’. Andere reizigers ontmoet ik wel voldoende. Als ik geen zin heb om bij iemand anders te slapen maar wel iemand die me ff de stad laat zien, dan plaats ik gewoon een berichtje in de “group” van de stad. Er is altijd wel iemand die zin heeft om met je af te spreken.
Uiteraard is het gewoon een kwestie van je gezonde verstand gebruiken. Een profiel zegt al redelijk veel over iemand, en de aanbevelingen van andere CS’ers over die persoon zo mogelijk nog meer. Iemand die al vele en enkel positieve aanbevelingen heeft, is doorgaans wel te vertrouwen.
Waar wil je naartoe? De “dekking” verschilt heel erg per continent en gebied. In Europa is het in ieder geval een makkie!
Ik ga naar Nieuw-Zeeland voor 4 maanden. En ben nu aan het kijken naar verschillende manieren van reizen.
Bedankt voor je reactie!
Groetjes, Marjolein
Prachtig! Wanneer ga je?
Plan je een blog bij te houden?
Half november vertrek ik. En als ik vaak genoeg achter een computer terecht kom ben ik wel van plan een blog bij te houden. Onder andere om mijn familie en vrienden op de hoogte te houden. Anders blijven ze mailen:P
Jaloers
Veel plezier, al zal dat niet moeilijk zijn!
Over het algemeen goede ervaringen (slechte elementen filteren zichzelf snel weg in dat systeem) en inderdaar een interessante alternatieve manier van reizen als je over een goed aanpassingsvermogen beschikt.
Doen !
Veel plezier met je reis !
Tropische groet uit Salvador da Bahia