zijn er hier mensen die ervaring hebben met couchsurfing? Ik heb me pas geleden aangemeld en wil het als ik naar Duitsland ga eens uitproberen.
Het concept is dat je bij mensen thuis slaapt die een couch (bank) ter beschikking stellen aan reizigers…
daarnaast kan je ook afspreken voor gewoon een drankje in de stad. Vanavond heb ik bijv met 2 anderen via couchsurfing afgesproken om een drankje in de stad te doen…
Ik heb hier inderdaad al van gehoord, maar heb er nog nooit gebruik van gemaakt. Ik weet niet… Vind het toch een beetje een raar idee, om zomaar vreemden in mijn huis op te nemen…
Ben wel erg benieuwd hoe het jou gaat bevallen! Dat hoor ik dus graag!
ik ken de site wel en het lijkt me de ideale manier om ergens vrij goedkoop te overnachten en lokale mensen te leren kennen, maar tot voor kort had ik niet eens een eigen couch, dus laat staan dat ik hem kon uitlenen.
ik weet niet, toch staat het me op de een of andere manier een beetje tegen, omdat ik allicht het vooroordeel heb dat veel mensen op die manier naar NL komen en heerlijk heel de dag in de coffeeshop willen hangen. die verhalen heb ik nl wel eens gehoord, en dat staat me er toch een beetje van tegen…
neemt niet weg dat het een geweldig initiatief is en zeer zeker goed kan werken. ik denk alleen dat het niets voor mij is.
Ik ben vanavond met een kazachstaans meisje en een bredaas meisje wat wezen drinken in de stad! Dat was wel heeel erg gezellig en denk dat ik dat soort meetingen wel vaker wil doen…
mensen bij mezelf in huis halen ben ik nog niet over uit of ik dat wel wil, maar het is wel leuke manier om als je tijdens reizen in een stad bent gewoon met een groepje wat af te spreken en de kroeg in te gaan!
Nou ik heb vorige week mijn eerste echte couchsurf experience gehad. Via couchsurfing had ik een stel in Dresden gevonden waar ik wel bij mocht slapen. Ik heb er 2 nachten geslapen en het was echt super! Vriendelijke mensen die me veel insiderstips konden geven over de stad en gewooon een eigen slaapkamer en slaapbank, echt heerlijk relaxed, toen ik aankwam stond het eten al klaar Ik ga zeker vaker via deze manier reizen want vind het erg leuk, en als ik er een goed gevoel bij heb mogen mensen wat mij betreft ook wel bij mij slapen, helemaal de mensen waar ik via couchsurfen bij heb geslapen en waarmee het goed klikt