Ik studeer Toerisme, en bij wijze van experiment wil ik dit toch eens proberen. Iemand ervaring hiermee?
Couchsurfing is een online community waar mensen hun bank/bed/matras aanbieden voor reizigers om gratis te overnachten.
Ik studeer Toerisme, en bij wijze van experiment wil ik dit toch eens proberen. Iemand ervaring hiermee?
Couchsurfing is een online community waar mensen hun bank/bed/matras aanbieden voor reizigers om gratis te overnachten.
Het schijnt best goed te werken, maar bedenk wel dat je je eigen bank ook aan moet bieden.
Toevallig afgelopen week nog twee Nederlandse coachsurfers een lift gegeven van Montreal naar Québec. Klein wereldje.
Nee dat hoeft niet, maar dat is natuurlijk wel zo sportief. Ik woon nog thuis dus ik denk niet dat mn ouders dat zo’n goed idee vinden:)
Als ik op mezelf woon ga ik dit zeker wel doen!
Hoi,
Heb wel ervaring met het gelijkaardige “global freeloaders”. In Australië (en Tasmanië). Telkens zeer goede ervaring. Eén koppel organiseerde zelfs een BBQ voor ons. Vooral heel nuttig waren de vele tips die je kreeg over de omgeving. Dingen die in geen enkel reisboek te vinden waren.
We gaven hen (uiteraard) wel altijd een geschenkje.
Heb via Couchsurfing ook geprobeerd om contacten te leggen, maar ik had het gevoel dat op deze site veel meer mensen vooral op zoek waren naar een potentiële bedkandidaat. Zodra ze hoorden dat het over een koppel ging hadden ze plots iets te doen of kreeg ik geen antwoord meer. Zulke reacties had ik niet of nauwelijks via Global Freeloaders.
We sliepen in een aparte logeerkamer of een bungalowtuinhuisje of zo. Nooit op de zetel of op een losse matras of zo (hoewel dat voor ons geen probleem zou zijn geweest).
ik heb 5 weken bij iemand in huis gelogeerd, planning was eerst een weekend, vervolgens 2 weken, vervolgens was de klik zo goed dat het 5 wekend werd. Verder een aantal mensen van couchsurfing ontmoet.