Costa Rica San Jose

Hallo Allemaal,

ja eindelijk is het voor ons in zicht. We vertrekken 7 februari naar Costa Rica voor 18 dagen. We hebben er veel zin in. Maar ik ben me op dit moment aan het orienteren. Wie heeft ervaringen met winkels in Costa Rica? Zijn er goede supermarkten aanwezig? we zijn namelijk allergisch voor bepaalde produkten en zullen zo en dan wel eens spullen moeten halen bij de supermarkt maar de vraag of ze het hebben… vandaar mijn berichtje.

Ik hoop dat jullie mij hier meer over kunnen informeren.

mvg Bianca

Het hangt er natuurlijk vanaf waar je allergisch voor bent.
In Nederland staat bijvoorbeeld op elk product of het gemaakt is in een fabriek waar ook noten worden verwerkt. Dat zie je hier niet op de verpakking staan.
In San José zijn mega grote supermarkten waar (bijna) alles is te krijgen. Zelfs rolmopsen en stroopwafels uit Holland. Ook in andere grotere plaatsen zijn grote en goede supermarkten. In de kleine achteraf dorpjes vind je alleen de pulperia, een kleine kruidenierszaak, waar vaak van alles is te kopen.

Hallo,

ik ben namelijk op zoek naar bio groentesap. Dat heeft hij op z’n minst nodig.

mvg

Van bio-groentesap heb ik in Costa Rica nog nooit gehoord. Ik wist niet eens dat het bestond. Maar misschien hebben ze dat in die mega grote supermarkten wel staan. Tomatensap in ieder geval wel.
En verse groentes heb je hier volop. En daar kun je dan sap van maken. Er zijn allemaal groentesoorten die in NL helemaal niet bekend zijn en goed smaken.
In veel restaurants hebben ze ook heerlijke vruchtensappen, van mango, zuurzak, papaya, ananas en nog meer tropische vruchten. Aangelengd met water of meld. Mmmmm, heerlijk!