Heeft iemand ervaring met de San José en/of Jaco Beach? Ik ga namelijk 3 weken Spaans studeren (ik kan twee plaatsen combineren) maar ik weet nog niet waar. Ik wil graag mooie natuur maar ook andere studenten leren kennen.
Weten jullie trouwens wat over malaria in Costa Rica? Want op de website van de GGD staat dat het wel voorkomt. Nemen jullie malariapillen?
IK ben in San Jose geweest en dat is nu niet de meest interessante plek om te zijn… Het is een stad en sommige stukken worden afgeraden om te lopen gezien de incidenten aldaar.
En voor Costa Rica heb je geen malaria nodig. Dit kan wel zo zijn mocht je naar Nicaragua willen want dat is een malaria gebied
Zowel San José als Jaco zijn geen prettige plekken.
In Jaco heb je ook criminaliteit, drugsoverlast en prostitutie.
San José heeft het voordeel dat je er, samen met ter plaatse bekende mensen, leuk kunt stappen.
voor taalscholen in Costa Rica die zeer aan te bevelen zijn: kijk evenop de linken pagina van de Costa Rica Virtual Guide (www.costaricavirtualguide.com)
Behalve actuele reisinformatie vind je er ook info over ‘gezondheid’ in costa Rica!
San Jose is geweldig als je van het uitgaansleven houdt en dus ook goed om mensen te leren kennen en je spaans te oefenen. Kijk wel uit in welke buurt je komt, maar zolang je niks uitlokt vallen de problemen hartstikke mee daar. Ik heb geweldige avonden gehad daar en veel leuke mensen leren kennen.
Ik ga 1 september naar Costa Rica om spaans te leren en zal deze twee plaatsen met elkaar gaan combineren. Ik weet niet wanneer jij gaat, anders kan ik het tegen die tijd aan je laten weten.