Ik loop al een tijdje met het plan om september en oktober naar het buitenland te gaan. In eerste instantie wilde ik spaans gaan leren in spanje omdat ik ervan uitging dat Costa Rica onbetaalbaar en misschien ook wel wat gevaarlijk zou zijn voor een meisje alleen…
Nu begint het toch te kriebelen om wel naar Costa Rica te gaan (backpacken, vrijwilligerswerk, spaans leren, het lijkt me allemaal super!!)
Dus…ben je er al geweest, ga je er ook heen, zin om ervaringen uit te wisselen of zelfs samen te reizen, laat het me weten!
Hoi Simone-
Ik heb dat gedaan (spaans leren, vrijwilligerswerk, reizen), vorig jaar van maart t/m juni in CR! Ik zou het zeker aanraden en ik had eerst ook over Spanje nagedacht, wat ook zeker leuk zou zijn. Wat ik toch van veel anderen heb gehoord is dat je in Spanje vaak tussen heel veel NL’ers zit, en that’s not the point! Toch? Ik ben met Travel Active gegaan, heb wel heel wat gespaard, het programma dat ik deed was ong. 1400 euro. Eerst leek dat ook wel superveel, maar als je er goed over nadenkt heb je dan wel meteen al je eten en verblijf geregeld voor zeker 2 maanden!! En je lessen, en ook nog een paar actviteiten zoals dans- en kookles (als je dat wilt, is het gratis). Ik zou je ook zeker aanraden om in een host family te verblijven omdat je Spaans dan veel sneller zult leren en je ziet hoe het echte familieleven daar is.
Ik heb een travelblog bijgehouden dus daar kun je het allemaal lezen (na Cr ben ik naar de VS gegaan dus je ziet de verschillende diaries bij het overzicht) www.travelblog.org/Bloggers/Flora/
Ik ga misschien in Oktober ook weer reizen, dit keer naar Mexico en misschien ook weer richting CR.
Groetjes Floor
Costa Rica heeft zeker een hoop te bieden, ook de spaanse scholen zijn er erg goed. Al zijn ook de scholen in CR redelijk prijzig. Als je graag naar die regio gaat kun je er bijvoorbeeld ook voor kiezen om naar Guatamala te gaan. Ik vond hier meer de cultuur terug, de vrijwilligersprojecten zijn er erg interessant en in Antigua kun je voordeliger en misschien wel leuker spaanse lessen volgen. Je kunt trouwens mijn reisverslag van Midden Amerika en informatie over Ecuador terugvinden op www.ecuadorreizen.nl
Hoi Simone,
Met gezond en nuchter verstand is Costa Rica echt niet gevaarlijk voor 'n meisje alleen. Je zult zeker niet de enige zijn. In San Jose wel extra opletten.
September en oktober zijn wel de piekmaanden wat betreft het regenseizoen!
Verder is het 'n geweldig land, staat bij mij nog steeds op numero uno !!!
Ik ben van plan begin november spaans lessen te volgen in costa rica (voor 2 maanden en daarna misschien ook vrijwilligerswerk!), misschien zou je ook eens bij costa ricaanse talenscholen kunnen kijken, het is niet duur, veel internationale studenten e.d.
Ik ben van plan begin november spaans lessen te volgen in costa rica (voor 2 maanden en daarna misschien ook vrijwilligerswerk!), misschien zou je ook eens bij costa ricaanse talenscholen kunnen kijken, het is niet duur, veel internationale studenten e.d.
ja ik heb al gekozen ik ga naar de Costa Rican Language Academy (CRLA) want daar kun je gratis elke dag salsa/merengue/e.d. danslessen krijgen en 1 keer in de week gratis kookles, die leek mij het allerleukste en is ook vrij goedkoop! site: www.learn-spanish.com , staat een heleboel informatie op!