Costa Rica rondreis kerstvakantie

Hoi allemaal, wij (man, vrouw en zoon van 16) gaan tijdens de kerstvakantie 2016 naar Costa Rica omdat onze dochter (18), die daar dan sinds september in Tamarindo een taalcursus doet, op te zoeken.
Nou gaan wij haar opzoeken om te zien waar ze al die maanden rondhangt, om bij elkaar te zijn, en natuurlijk om het prachtige land te zien. Wij hebben al veel prachtige plekken van de wereld gezien, maar midden en zuid Amerika is nog onbekend terrein voor ons. Natuurlijk hebben we al door verschillende boeken en weblogs heen gelezen, maar toch hebben we nog een paar vragen. En aangezien hier lekker praktisch antwoord wordt gegeven stel ik mijn vragen.We zijn geen duikers, maar snorkelen lukt ons aardig. Walvissen hebben
Parken die we zouden willen bezoeken; Park National Chirripo, Rererva Forestal del Humedad Nacional Terraba-Sierpe, Corcovado, Rincon de la Vieja,
Oh ja, wij hebben al vliegtickets geboekt van en naar Liberia maar verder nog niets.

1. Is het de moeite van het reizen (en de tijd) waard om naar het zuiden te gaan?
  2. Heb ik al die tijd een huurauto nodig of zal ik toch af en toe gaan vliegen ivm tijd?
  3. Moet ik nu al overnachtingen boeken (aanraders)?
    Afhankelijk van de route zullen we onze dochter in haar gastgezin willen opzoeken, of kunnen we haar beter afleveren bij haar gezin?
  4. Is de Arenal vulkaan wel de moeite van het bezoeken
  5. Heb ik zelf klamboe’s nodig in hotels?
  6. Leuke ideetjes voor cadeautjes voor het gastgezin wat ze mee kan nemen. (stroopwafels en klompen liggen al klaar).

Dank voor het nadenken met ons. Ik ga me nu voorbereiden op het komende afscheid van haar…

Hoi,

Leuk voor je dochter en jammer voor jullie zeg. Maar wat een mooie kans voor haar.

Wij zijn net terug uit Costa Rica. Zowiezo maakt het niet uit hoe je reist, het is altijd prachtig. Wat een groen en wat een natuurschoon.

1. Ja! Absoluut. Voor Corcovado moet je daar toch heen. Zuid Pacific is prachtig. Kijken bij de indianen en Marina Ballena NP.
  2. De afstanden zijn niet groot maar soms doe je er lang over. Voordeel is dat je veel ziet onderweg. Wij gingen alleen met OV naar Tortuguero, verder met de auto. Bovendien kun je dan op de plaats van bestemming makkelijker uitstapjes maken. Verder vraag ik me af wat goedkoper is. Ik denk zelf de auto. En tijdens reisdagen kun je onderweg ook wat kleine plekjes bezoeken.
  3. Wij doen dat wel. Maar daar krijg je vast nog beter antwoord op.
  4. De meningen zijn verdeeld. Rincon schijnt mooier te zijn. Arenal spuit geen lava meer. Wij logeerde in Arenal Observatory Lodge. Aanrader. En het was daar geweldig leuk. Veel dieren, prachtig uitzicht. We zijn ook bij de natural Hot Springs geweest. Ook een aanrader. Naast Tabacon maar gratis, midden in de natuur, in een rivier.
  5. Alle hotels hebben horren voor de ramen, als je zelf voorzichtig bent met de deuren hoef je geen klamboe. Wel deet voor de avond. Dan zijn er veel kleine muggies, en die bultjes jeuken gigantisch.
  6. Drop, kaas (ingesealed) met een kaasschaaf.

Succes de komende tijd.

Groetjes Dionne

1 like

Hoi Sassie, je zegt dat je ‘in de kerstvakantie’ gaat, maar niet voor hoe lang. Ik raad mensen altijd aan een dagplanning te maken. Ze slapen nu nog in Costa Rica maar Otto (El Mono Feliz), Johan (Costa Rica op maat) en Peter (Dos Palmas), om er een paar te noemen, gaan zich vast snel melden.
Trouwens, zie ik het goed dat je vraag niet op het Costa Rica forum staat? Regel dat maar even. Anders aan moderator Otto vragen of even knippen en plakken. Je krijgt dan vast meer respons. Je staat nu nog op de zijbalk, maar daar verdwijn je al snel.

1 like

Dank je wel willem269. Ik dacht dat ik het in het CR forum had vermeld, maar zal het proberen te veranderen. Weet nog niet goed hoe alles hier werkt. Maar een antwoord op je vraag is dat we 2 weken gaan. We komen aan op 22 december en vliegen 6 januari weer terug. Dagplanning maken wij ook altijd, en daarom ben ik nu de “niet te missen” ervaringen van experts aan het opzoeken.

Komt vast wel goed. En ik zou zeker accommodaties boeken gezien de periode.