Costa Rica rondreis 2 weken kerstvakantie

Hoi allemaal, wij (man, vrouw en zoon van 16) gaan tijdens de kerstvakantie 2016 (23/12 tot 6/1) naar Costa Rica omdat onze dochter (18), die daar dan sinds september in Tamarindo een taalcursus doet, op te zoeken.
Nou gaan wij haar opzoeken om te zien waar ze al die maanden rondhangt, om bij elkaar te zijn, en natuurlijk om het prachtige land te zien. Wij hebben al veel prachtige plekken van de wereld gezien, maar midden en zuid Amerika is nog onbekend terrein voor ons. Natuurlijk hebben we al door verschillende boeken en weblogs heen gelezen, maar toch hebben we nog een paar vragen. En aangezien hier lekker praktisch antwoord wordt gegeven stel ik mijn vragen.We zijn geen duikers, maar snorkelen lukt ons aardig. Walvissen hebben we al vaker gezien.
Parken die we zouden willen bezoeken; Park National Chirripo, Rererva Forestal del Humedad Nacional Terraba-Sierpe, Corcovado, Rincon de la Vieja,
Oh ja, wij hebben al vliegtickets geboekt van en naar Liberia maar verder nog niets.

1. Is het de moeite van het reizen (en de tijd) waard om naar het zuiden te gaan?
  2. Heb ik al die tijd een huurauto nodig of zal ik toch af en toe gaan vliegen ivm tijd?
  3. Moet ik nu al overnachtingen boeken (aanraders)?
    Afhankelijk van de route zullen we onze dochter in haar gastgezin willen opzoeken, of kunnen we haar beter afleveren bij het gastgezin?
  4. Is de Arenal vulkaan wel de moeite van het bezoeken
  5. Heb ik zelf klamboe’s nodig in hotels?
  6. Leuke ideetjes voor cadeautjes voor het gastgezin wat ze mee kan nemen. (stroopwafels en klompen liggen al klaar).
  7. Verder nog…

Dank voor het nadenken met ons. Ik ga me nu voorbereiden op het komende afscheid van haar…

Het is superhoogseizoen tussen Kerst en Nieuwjaar.
De meeste hotels aan de kust zijn al volgeboekt.
Wil je tijd winnen en Corcovado bezoeken dan moet je zeker vooraf boeken en
om tijd te winnen kun je een binnenlandse vlucht nemen vanaf Liberia naar Drake.
De Arenal slaapt vanaf oktober 2010.
Een huurauto is altijd handig omdat je dan op de lokaties ook vervoer hebt.
Dit geldt niet voor Corcovado. Je gaat hier met de boot of het vliegtuig naartoe.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

1 like

O, wat zul je blij zijn met die huurauto! Je komt overal, je hoeft nergens op te wachten, kunt gaan en staan waar je wilt.
Indien je in Tamarindo bent zou je aanraden eerst naar Rincon de la Vieja te rijden. Daarna richting het zuiden, langs de kustweg naar bijvoorbeeld Dominical-Uvita -Ojochal. Van Rincon de la Vieja naar Dominical is wel 4,5 uur rijden. Valt mee. Van uit het gebied Dominical-Uvita -Ojochal kun je dagtochten maken naar Corcovado of Caño Island(snorkelen). En ook om de mangroven te ontdekken bij Sierpe.
Een andere optie is om na Dominical- Uvita-Ojochal naar Drake Bay te gaan. Van uit Drake Bay bezoek je dan Corcovado en Caño Island. Mooie plek, leuke bootreis er naar toe.

Dan verder naar Chirripo, om daar de ruige natuur in de bergen te leren kennen. Eventueel met een tussenstop in San Vito bij mijn goede vrienden van Casa Botania, net naast Wilson Botanical Gardens.

Veel plezier met alle voorbereidingen.

Otto
www.elmonofeliz.com
in
**Ojochal

**<font size=“4”><strong>
https://www.youtube.com/watch?v=-xZfAv2lTPQ

Nou Sassie,
wat voorspelde ik je? Zo gauw ze wakker zijn melden ze zich, de echte experts!

1 like