Costa Rica of Mexico?

Ten eerste wil ik me even voorstellen! Ik ben Denise, 27 jaar en sinds vorig jaar “verpest” door het maken van een “verre” reis. :slywink:

Nadat we vorig jaar voor het eerst zelfstandig zijn gaan backpacken in Thailand (wat super bevallen is) zijn we voor december/januari aan het orienteren.
We willen graag een maand naar Midden-Amerika en twijfelen enorm tussen twee reizen.

• Nicaragua, Costa Rica, Panama
    of
  • Mexico, Guatamal, Belize

Ik heb ministerie van Buitenlandse zaken al gebeld over de veiligheid in Mexico en weet dat Mexico wat onrustig is. Aan de andere kant is Panama ook wat onrustig tegen de kant van Colombia.
Ik zou graag weten of er mensen zijn met ervaring met deze landen die me kunnen helpen met dit “dilemma”! :smiley:

Groetjes,
Denise

Niemand? :question:

Mexico zou ik afraden door de vele drugsbende problemen. dagelijks worden er politieagenten doodgeschoten.

Panama, Nicaragua zijn relatief veilige landen als je maar niet de “donkere steegjes” gaat opzoeken in het land. De mensen in Nicaragua zijn straatarm en jij bent in hun ogen een rijke persoon die best wel een tas met spullen kan missen.
Costa Rica is een prima land om te doorkruizen, ook al moet je daar natuurlijk goed op je spulletjes passen.

Ik steek niet graag iemand een spaak tussen de wielen, maar Mexico is niet onveilig door genoemde drugsoorlogen. Het gebied waar Denise heen wil is drie dagen reizen met de bus vandaan van het gevaarlijke gebied. Het is te kort door de bocht om het geheel onveilig te verklaren. Door meldingen over de Darien kan dan ook niemand naar Panama ?! :wink:

Bedankt voor de info!
Tja veiligheid is een relatief begrip, I know…
Ben wel benieuwd, buiten de veiligheid om, wat de ervaringen zijn van de verschillende landen? Jammergenoeg ben ik niet in de gelegenheid om een paar maanden vrij te nemen om alles te gaan bekijken dus een keuze zullen we moeten maken…