Wij zijn Tom en Jara en hebben nu 3 maanden door de VS gereisd. Over een week vliegen we voor 3 maanden naar Costa Rica, Panama en Nicaragua. Heeft iemand nog tips: wat is echt mooi om te zien in die 3 landen? En heeft iemand nog een tip waar het leuk is om de feestdagen door te brengen? Waarschijnlijk zijn we nog net in Costa Rica of anders in Nicaragua.
Ik kan je alleen tips geven over Nicaragua. Ik woon zelf in Honduras maar Nicaragua wel.
In Nicaragua mag je de steden Granada, Leon en een trip op het meer niet missen.
Wees in Nicaragua voorzichtig nu er leptospirosis heerst. Het wordt verspreid via urine van ratten. En ratten urineren waar ze willen en dus ook in opbergplaatsen. Als je iets koopt maak het dan eventjes schoon voor je iets in je mond neemt. Ik heb het dan over de verpakking natuurlijk.
Als je een beetje het nieuws hebt gevolgd is er een grensprobleem tussen Nicaragua en Costa Rica. Nicaragua probeerd door een fout van google nu een stuk grond van Costa Rica te claimen want Costa Rica heeft geen leger. Neem de touristische route om de grens over te steken en je zal er helemaal niets van merken.
Goeie reis verder en wees voorzichtig. Gebruik je gezond verstand om veilig te reizen.
jullie zijn er nu al en zullen alles wel lekker ontdekken. Als je dit nog leest; spendeer niet teveel tijdin costa rica maar geniet vooral van nicaragua en panama! san blas mag je niet overslaan. in bocas del toro; slaap op bastimentos, paar minuutjes varen en een wereld van verschil met het hoofdeiland.
tussen bocas en david ligt lost & found. werkelijk fantastisch guesthouse midden in de jungle. vraag de buschauffeur te stoppen bij las tres rocas armadillas.
In nicaragua doe de route over land / water naar bluefields en door naar little corn. heerlijk! fantastisch duiken!
cerro negro in de buurt van leon vond ik een van de leukste vulkanen om te beklimmen maar vooral om naar beneden te rennen!