Stage lopen in Costa Rica

Heey iedereen,

Ik heb even jullie hulp nodig!
Voor mijn studie IBMS, moet ik stage lopen in het buitenland.
Nou ik zat hele tijd te zoeken voor in Australië, maar tevergeefs.
Nu ben ik via school in aanraking gekomen met een organisatie in Costa Rica!
Mijn vriendin uit een ander klas gaat ook daarheen, dus dacht ik dat het wel handig zou zijn om samen te gaan.
Zij is al aangenomen, en ik heb vanavond pas het gesprek.
Maar nu maak ik me best zorgen over de veiligheid daar. Mijn ouders zijn ook zeer bezorgd en hebben liever dat ik stage kan lopen in Malta (!)
Ben trouwens ook in Malta aangenomen…maar een kans als Costa Rica kan ik niet zomaar voorbij laten lopen.
Wie hebben al stages gelopen in Costa Rica en kan mij hun ervaring en verhalen vertellen? En misschien over plekken waar je wel heen moet en niet moet…
Durf het eigenlijk niet eens aan de oprichter van deze organisatie te vragen over de veiligheid, maar goed. Moet het wel doen!
En als jullie de keuze hadden tussen Malta of Costa Rica, welke zouden jullie kiezen?

Groetjes,

Irma S.

Waar maak je je precies zorgen over? In wat voor plaats ga je stage lopen, een grote stad of een afgelegen dorpje? Ik vind zelf Costa Rica een fantastisch land en zou er graag nog eens teruggaan, dus hoewel ik nooit in Malta ben geweest zou ik 100% voor Costa Rica gaan, prachtige kans!

Heey!

Had net het gesprek en heb te horen gekregen dat ik daar aangenomen ben :)! Het is blijkbaar in een dorpje, is een soort non-profit organisatie wat opkomt voor het milieu, dieren en mensen rechten. Geen stagevergoeding of wat dan ook, maar wel lunches etc.
Je hoort namelijk veel over het beroven in zuid-amerika. Ook het feit dat daar drugssmokelaars rondlopen, en vrouwenhandel daar zeer groot is.
Had met die supervisor erover gehad en hij zei dat het vrijwel veilig is, maar moet je niet s’avonds laat lopen. Nu vraag ik me af hoe het zit met het stappen?
Kon jij daar makkelijk stappen en zonder problemen? Bijv. niet lastig gevallen of dat ze probeerden wat in je drankje te stoppen?

Volgens mij is Costa Rica juist een van de veiligste landen in Midden-Amerika (dat is waar Costa Rica onder valt, niet Zuid-Amerika). Ik was er met een organisatie en veel stappen hebben wij niet gedaan, ook omdat wij gewoon bij ons hotel wat gingen drinken in de bar. Geen idee hoe het is als je daar woont en werkt, maar er zijn nog wel mensen hier op het forum die dat wel doen dus die kunnen je er ongetwijfeld meer over vertellen!

Hi!

Laat even weten waar je precies in Costa Rica bent (je zal landen in Liberia of San Jose). De Pacific Coast is geweldig!! Met name Guanacaste. Ik heb daar een aantal maanden gewoond en ik ga midden november weer terug t/m. mei 2013 :wink: Wil ook nog een beetje door Costa Rica reizen; naar het Caribische gedeelte bijvoorbeeld! Maar Costa Rica is echt het veiligste land van Midden- en Zuid-Amerika! Je moet alleen niet 's avonds in de hoofdstad San Jose gaan rondlopen in je eentje, maar je gebruikt natuurlijk je gezonde verstand! Ik zeg DOEN! Geweldig daar!

Groetjes,

Ditha

Ik zelf ben er vier keer geweest in 10 jaar tijd, de laatste keer in 2009. Elke keer minimaal een week of 4 en heb nooit wat gemerkt van criminaliteit, al moet je het ook niet opzoeken (s nachts alleen over straat in San Jose) Ik heb zelf in een klein stadje vlakbij cartago gezeten en had het er prima naar me zin.Ik zou zeggen doen, het is er vrijwel net zo veilig als Nederland.