wie is er tussen 20 november en 9 december in Costa Rica en wil graag samen op verkenning.
Op mijn verlanglijstje staan Cahuita, Tortuguero, La Fortuna, Monteverde, … en wil graag zo veel mogelijk dingen zien en doen en afsluiten op een leuk strand om te leren surfen. Tamarindo zou goed zijn voor beginnelingen.
Liefst reis ik per bus omdat dit het goedkoopst is en slapen doe ik in dorms in hostels.
Ben zelf een Belgische van bijna 30.
Ook wie nog tips heeft of leuke plaatsjes weet, laat maar weten!
Op dit moment zit ik in Nicaragua. Ik ben afgelopen zondag (6/11) vertrokken vanuit Nederland. En ik ga 4 weken door Nicaragua en Costa Rica reizen. Mijn reisgenote is een week voor vertrek uitgevallen en op het laatste moment heb ik besloten de reis alleen te maken. Vandaar dat ik zo laat nog een reismaatje zoek.
Ik denk ongeveer eind november de grens naar Costa Rica te gaan passeren en op 4 december vlieg vanuit San Jose naar New York. Misschien kunnen we in de tussentijd ergens meeten.
Ik ben zelf geen surfer, maar ik reis wel lowbudget.
ik ben sinds een week op stage in San José, Costa Rica, en zoek ook nog mensen om toeristische activiteiten mee te doen. Ik kan zelf helaas alleen in het weekend, maar ik zou graag dan een stukje met jullie meereizen, afhankelijk van hoe ver jullie van San José af zitten.
normaal zou ik starten in Cahuita, dan Tortuguero, La Fortuna en Monteverde, Tamarindo en Alajuela maar nu blijkt dat de eerste week dat ik arriveer op de meeste plaatsen zware regenval voorspeld wordt. Ik wacht een beetje het weerbericht af of er in een bepaald plaatsje wat beter weer is.
Elske, ik arriveer zaterdag 19/11 pas 's avonds en dacht zondag naar Cahuita te vertrekken, maar als je een leuke daguitstap voor zondag weet, hoor ik het graag en blijf ik een dagje langer in San Jose.
Mijn hostel in San Jose is [EMAIL=“info@hostelcasadelparque.com”]info@hostelcasadelparque.com en kost € 6.74 voor een nachtje in een slaapzaal.
ja ik hoorde ook al dat het zou gaan regenen dit weekend. Dat beperkt de opties wel enigszins. Ik wil zelf graag naar de vulkaan Turrialba, dat is op zo´n 2 uurtjes afstand met de bus vanuit San José. Daar kan je raften, canopy tours doen en ze hebben (natuurlijk :P) ook een national park waar allerlei planten en dieren te zien zijn. Maar voor zondag was wel lichte regen voorspeld dus misschien is dat een beetje lastig. Er zijn hier in San José zelf verschillende festivals aan de gang, waaronder een Frans filmfestival, maar er is hier ook een botanische tuin/dierentuin en een nationaal theater. Ook een bezoekje aan de koffieplantages net buiten de stad zou een optie zijn. Wat voor iets had je zelf ongeveer in gedachten?
Dank je voor je reactie. Botanische tuin, koffieplantage, nationaal theater of park, maakt me niet uit, verras me maar Alleen het frans filmfestival vind ik wat minder. Een beetje regen vind ik op zich ook niet erg.
Stuur je vanaf nu op men hotmail adres aub. [EMAIL=“Evi.vr@hotmail.com”]Evi.vr@hotmail.com